14/10/2016

תגיות:
,,,

התעללות בצבוע

בעקבות פניית תנו לחיות לחיות: הפרקליט הצבאי הראשי הורה על הגשת ערעור על קולת העונש, שהושת על שני תושבי יו"ש שהתעללו בזדון בצבוע

ביום כיפור 2014, נעצרו שני נאשמים שהתעללו בזדון בצבוע מפוספס, שחי באזור גוש עציון.

הנאשמים לכדו את הצבוע במלכודת שהכינו מבעוד מועד, קשרו את לסתותיו בחוט ברזל, בעטו בו וחשפו אותו לעינויים מתמשכים מצד שכניהם לכפר.

רגלו של הצבוע נשברה, והוא סבל מדימום רב וחבלות בפיו, שיניו התרסקו ונעקרו והוא ספג חבלות בכל חלקי גופו.

הנאשמים לא הסתפקו בכך, ואף העלו לאינטרנט סרטון ראווה המתעד את ההתעללות בצבוע.

בשיתוף פעולה של צה"ל, רשות הטבע והגנים ופעילים לזכויות בע"ח, חולץ הצבוע ונשלח לטיפול ושיקום ממושך בבית החולים הווטרינרי בספארי.

אם לא היה מחולץ הצבוע מידי שני המתעללים, ללא ספק היה מת בייסורים.

בית המשפט הצבאי ביו"ש, הרשיע את הנאשמים בעבירות של החזקה ופגיעה בערך טבע מוגן, והשית עליהם עונשים בסך 25 ימי מאסר לאחד, 18 ימי מאסר לשני, וקנס בסך 3,000 ₪!!!

http://m.ynet.co.il/Articles/4772818

בתנו לחיות לחיות נדהמנו והזדעזענו לנוכח הענישה המגוחכת אשר נגזרה על הנאשמים בהתעללות בצבוע, ופנינו במכתב חריף לפרקליט הצבאי הראשי, בבקשה כי יורה על הגשת ערעור על קולת העונש.

הסברנו, שיש להשית על הנאשמים עונש שירתיע אותם- ואחרים כמותם, מהתעללות בבעלי חיים בעתיד. הבהרנו, כי אין להקל ראש בנזק הפיזיולוגי, הנפשי וההתנהגותי שנגרם לצבוע.

הדגשנו, שהתעללות בבעלי חיים אינה מסתכמת בפגיעה נוראית בחסרי ישע, אלא מהווה סמל להתדרדרות מוסרית של החברה כולה. דמם של בעלי החיים אינו הפקר.

אנחנו שמחים לעדכן, כי בקשתה של תנו לחיות לחיות התקבלה וביום 6.10.16 הגישה הפרקליטות הצבאית ערעור לבית הדין הצבאי לערעורים להחמרת עונשם של המתעללים בצבוע.

נמשיך ונעדכן בהמשך