05/10/2016

תגיות:
,,

השר כחלון-בוא נעשה היסטוריה

בימים האחרונים התפרסמו בעיתונות הכלכלית דיווחים מעודדים לפיהם משרד האוצר שוקל להחזיר את המכס על יבוא עגלים במשלוחים החיים מאוסטרליה ומאירופה. לאורך השנים, שרי האוצר הקודמים נקטו במדיניות שמעודדת משלוחים חיים – הפחיתו את המכסים על יבוא בעלי חיים, והעבירו סובסידיות לתעשייה המקומית כדי שלא תתנגד. השר הקודם, יאיר לפיד, ביטל את המכסים לחלוטין, ונתן תמריץ להתעללות. כעת, שוקלים במשרד האוצר להמיר את יבוא בעלי החיים ביבוא בשרם: להקצות מכסה פטורה ממכס ליבוא בשר בקירור, ולהפחית את המכס ביבוא מעבר למכסה. זה מהלך שיכול לשים סוף למשלוחים החיים, ולחסוך חלק מהסבל בדרך לשחיטה. 

אנו קוראים לשר כחלון לגלות נחישות להשלים את המהלך ולהחזיר את המכס על יבוא עגלים וכבשים. כל-כך הרבה בעלי אינטרסים מנסים להשפיע על הרפורמה – התאחדות מגדלי הבקר ביקשה (וקיבלה) עשרות מיליוני שקלים, המפטמים שמאביסים את בעלי החיים דורשים גם הם כספי ציבור ומבקשים בחוצפתם להוריד את המכס רק על העגלים הכבדים שנשלחים ישר לשחיטה. אך מדיניות כלכלית צריכה לשקף את האינטרס הציבורי הרחב, ולא את האינטרס של קומץ מפטמים. 

השר כחלון, אנו מקווים שכשם שגילית בעבר אוזן קשבת לבעלי החיים, עצרת את "רפורמת העודפים" ואת ההימורים על מירוצי הסוסים – תעשה גם הפעם את הדבר הנכון. הגיע הזמן להעלות את המכס על יבוא עגלים וכבשים בעודם בחיים, ולהעביר מסר ברור לתעשיית הבשר: התעללות מיותרת אינה משתלמת. תעשיית הבשר כרוכה ממילא בפגיעה בבעלי החיים, וחובת הממשלה היא לכל הפחות לנסות לצמצמה.