31/08/2015

תגיות:

בפינות ליטוף מלמדים לרוב את הילדים על הזכות ללטף- אותה קונים בכסף, לא דרך תקשורת עם בעל-החיים. שילמתי – נגעתי!  מרימים את בעל-החיים באוויר, מעבירים אותו מיד ליד, נוגעים בו בצורות לא נכונות, מציקים לו ומטרידים אותו. לעתים הוא נופל לקרקע או שילד מבוהל זורק אותו. התוצאה: בעלי-החיים חיים חיים של סבל והתעללות, והילדים רוכשים תפיסה לא נכונה של בעלי-החיים והרגלים פוגעניים.

החוק בישראל לא אוסר על פינות ליטוף, אבל קובע שורה של הוראות מחייבות, מעבר להוראות המחייבות בכל החזקה של בעלי-חיים.
למשרדי העמותה הגיע בשבוע שעבר דיווח על חוג בעלי חיים שנערך בקניון עזריאלי בקריית אתא. התמונות הצביעו על הפרה של התקנות בחוק ומיד העברנו את התמונות לביקורת של משרד החקלאות ע"י ד"ר דגנית בן דב הממונה על חוק צער בעלי חיים.
האחראי על החוג קיבל הנחיות לתיקונים מיידיים, הנחיות לתיאומים לקבלת ההיתרים הנדרשים והנושא מועבר גם להמשך חקירה לגבי ההפרות שנמצאו.
מכיוון שבחוג היו גם צבי יבשה, דבר שאסור בחוק, מכיוון ואלו נחשבים לחיות בר, נפתחה גם תלונה ברשות הטבע והגנים.

הסביבה שלנו מלאה בבעלי-חיים, וחשוב שילדים ילמדו לאהוב אותם ולקיים אתם אינטראקציה נכונה. אימוץ של כלב, האכלה של חתולים ברחוב, תרנגולת שניצלה ממשק, חולדה שניצלה ממעבדה או אחת שעלתה מעבודות הרכבת התחתית..וכדומה מאפשרים לילדים להכיר בעלי-חיים מקרוב וליצור אתם אינטראקציה לאורך זמן. כך הילד ילמד איזה מגע גופני מתאים ונעים לבעל-החיים, וגם ילמד לזהות ולכבד את הגבולות שהחיה מציבה. 
על בילוי עם בעלי חיים לא משלמים. הם לא מוצר..

אם נתקלתם בהפרות של פינות חי/חוג עם בעלי חיים תמיד חשוב לתעד ולדווח לנו.
לשלוח לנו תמונות ופרטים למייל של המחלקה המשפטית [email protected]