05/12/2012

תגיות:
,,,,

 לכבוד

נדב גלאון – מנהל השירותים הווטרינריים

דגנית בן דב – ממונה על חוק צער בעלי חיים

 

הנידון: התנהלות בלתי תקינה ותנאים קשים בהסגר יסעור

שלום רב,

אני פונה אליכם לאחר שהגיע אלי דיווח מזעזע וחמור שמצייר תמונת מצב מזעזעת של המתרחש בהסגר יסעור. על פי עדויות של אנשים שהגיעו למקום (מצורפות בזה), מדובר במחדל חמור ביותר שמתאפיין בבעיות הבאות:

1.      לכלוך וזוהמה – ההסגר מוכה מחלות קשות, בהן פרוו וכלבלבת, כלבים רבים נדבקים במחלות זיהומיות, אלרגיות ועוד. הדבר נובע מהגיינה לקויה, כלובים מלוכלכים וחוסר אבחון של המחלות. הדיווח שקיבלנו הוא על לכלוך והזנחה, פגרים של כלבים שנותרים כמה ימים בתוך הכלובים עם כלבים אחרים.

2.      טיפול רפואי לקוי – כלבים רבים אינם מקבלים טיפול ומורדמים גם אם יש סיכוי להצילם, אפילו במקרה של נשיכה, גיל מבוגר ועוד. כלבים רבים מתים עוד לפני שמספיקים להרדים אותם. מדובר על כמות של 8-12 כלבים  שכלואים בתוך כל כלוב, חלקם פצועים וחולים, שוכבים בזוהמה ובצרכים ולא זוכים לקבל יחס או טיפול רפואי.

3.      התנהלות לקויה – אין תיעוד של מועד הגעת הכלבים, של מועד קבלת החיסונים. אם מגיע כלב שיש לו שבב, נעשים ניסיונות לאתר את הבעלים על פי השבב, אולם אם המקרה הוא מעט יותר מסובך – איש אינו טורח לערוך בירור רציני והכלב פשוט נשאר בהסגר חודשים רבים.

4.      חוסר מקצועיות של הצוות – על פי הדיווחים, הכלבן הכלבן האחראי על תחנת  ההסגר, אינו מנקה את הכלובים, מתעלם מצרחות של כלבים, משקר לאנשים שמבקשים לקבל פרטים על כלב מסוים. נראה כי אין לו כל הכשרה מקצועית כדי לאייש תפקיד זה.

אבקש מכם לערוך בירור מיידי מעמיק וביקורת במקום בדחיפות. המצב הזה אינו יכול להימשך – כלבים מורדמים, חולים ומתים ללא סיבה בשל הזנחה פושעת. באופן בהול יש לערוך שם רה-ארגון ולבדוק את המשך העסקתו של הכלבן.

 

 

לצערנו, ידוע על המצב הזה כבר מאז ספטמבר אך דבר לא נעשה כדי לשפר את המצב.

בכוונתנו להגיש תלונה במשטרה בגין התעללות בבעלי חיים במתקן רשותי. תנו לחיות לחיות לא תוכל לעבור בשתיקה על המשך ההזנחה והזוועות המתרחשות במתקן זה.

 

בברכה,

אתי אלטמן

דוברת תנו לחיות לחיות

העתקים:

ח"כ גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה

ח"כ אורית נוקד, שרת החקלאות ופיתוח הכפר

ח"כ איתן כבל, יו"ר השדולה למען בעלי חיים בכנסת