27/08/2018

תגיות:
,,

עדכון חשוב בנוגע לבעלי החיים שהחרים משרד החקלאות מעמותת גרגורים:

ביום חמישי האחרון נודע לנו, שוועדה משותפת למשרד החקלאות ולמשרד הבריאות החליטה, על המתת כל בעלי החיים שהוחרמו מעמותת גרגורים, כלבים וחתולים כאחד, לאחר שחלקם נמצאו חולים או נשאים של מחלת "לישמניה-אינפנטום", מחלה אשר תוקפת את האיברים הפנימיים של החיה ומביאה למותה, ועשויה להיות קטלנית גם לבני אדם. המחלה מועברת באמצעות זבובי חול הנפוצים בכל רחבי הארץ.

נדגיש, כי הועדה קבעה שיש להמית גם בעלי חיים שנמצאו בריאים, בהסתמך על חוות דעת מומחה שקבעה, כי אותם בע"ח בריאים, עשויים להיות נשאים של המחלה הקטלנית מבלי שהדבר יופיע בבדיקות הדם.

אנחנו בתנו לחיות לחיות נחרדנו לנוכח ההחלטה; כמובן שלא נשלים עם החלטה להמית עשרות בעלי חיים בריאים לכאורה, ללא מאבק.

לא רצינו לקחת סיכון קל שבקלים, שההחלטה תבוצע במחטף. לכן עורכי הדין שלנו עמלו כל השבת על כתיבת בקשה לצו מניעה כנגד משרד החקלאות, אשר הוגשה לבית המשפט מיד עם צאת השבת.

אנחנו שמחים לבשר לכם שבית המשפט נעתר לבקשתנו, והוציא אתמול בלילה (שבת, 25.8.18) צו מניעה כנגד משרד החקלאות, כשקבע: "ניתן בזאת צו האוסר על המשיבים או מי מטעמם להרוג את בעלי החיים שהוחרמו מעמותת "גרגורים" כמבוקש בבקשה".

בית המשפט הורה למשרד החקלאות להשיב לצו בכתב עד ליום 27.8.18, והורה למזכירות בית המשפט לזמן את הצדדים לדיון דחוף בתוך 7 ימים לכל היותר.

גזר דין מוות עודנו מרחף על ראשם של עשרות בעלי חיים בריאים לכאורה. אין בידינו כרגע כל נתון שיאפשר לנו בכלל לבחון את סבירות ההחלטה, אבל אנחנו לא נעצור ולא נרפה עד שנוודא שאף בעל חיים לא איבד את חייו מסיבות אינן רפואיות.

צילום: משרד החקלאות