05/11/2017

תגיות:
,,

'תנו לחיות לחיות' עתרה היום לבג"ץ נגד משרד החקלאות – בטענה שאינו אוכף את חוק צער בעלי-חיים בשוק בכפר קאסם.

מדי שבת מתקיים בכפר קאסם שוק של פירות וירקות, מכשירים וחפצי נוי לבית, מכשירי אלקטרוניקה, כלי עבודה וגם – בעלי-חיים.

די במעבר חטוף בשוק העמוס, בכדי להבחין במאות (!) בעלי-חיים, וביניהם: כלבים, חתולים, צ'ינצ'ילות, ארנבונים, נחשים, אוגרים, דגים, טווסים, אווזים, שלווים, תרנגולות ואפרוחים, ברווזים, תוכים למיניהם, כנרים וציפורי שיר, יונים, פניניות ושאר עופות. בעלי-החיים, המובאים לשוק זה, מוחזקים בו בתנאים אכזריים ובלתי חוקיים. רבים מהם מוחזקים בכלובים צפופים, חלקם אף נמוכים כך שבעל-החיים אינו מסוגל אפילו להזדקף. ברוב הכלובים אין שתיה, גם לא מזון, לא פעם ננקטות פעולות אלימות כלפי בעלי-החיים והתנהלות גסה איתם, כדוגמת הטחת הארגז בו כלואים בעלי-חיים בחוזקה בארץ או תפיסת בעל-חיים באוויר באמצעות גרונו וליפוף רגליו בנייר דבק. חלק מבעלי-החיים מוחזקים בשמש ללא כל מקור צל. כל השהות בשוק מלווה ברעשים חזקים, הטרדות בלתי פוסקות מצד מבקרים וילדיהם, הנועצים בבעלי-החיים חסרי האונים אצבעות, ומטלטלים את כלובם. חלק מבעלי-חיים במקום פצועים וחולים, ללא טיפול רפואי, וישנם אף שגוססים ומתים.

 

את כל אלה מכיר משרד החקלאות, ומכיר היטב. כבר שנים שאנו מדווחים לו על המתרחש במקום. כבר שנים שאנו מנסים להניע אותו לפעולה. עם זאת – כל שבת, ממשיך השוק לעמוד, לפעול ולהתעלל.

למשרד החקלאות סמכויות אכיפה נרחבות ומשאבים רבים לביצוע עבודתו. ב-2015 במסגרת החלטת ממשלה 833 אף קיבל תוספת תקציב של 6.6 מיליון ש"ח על מנת לתגבר את פעילותו בתחום צער בעלי-חיים, בין היתר לתגבור פעולות הפיקוח והאכיפה. אולם, האם מאז נראתה עליה באכיפה בשוק כפר קאסם?ברור שלא .

אם הסוחרים בשוק לא מבינים, אם משרד החקלאות לא עושה עבודתו נאמנה, אולי בג"ץ יעזור להם להבין: בעלי-חיים הם לא חפצים דוממים. הם לא צעצוע לילד. כשמם כן הם: בעלי-חיים, יצורים עם נשמה, צרכים ורגשות.

 

לא ניתן למערב הפרוע הזה שבשוק כפר קאסם להימשך. לא נעמוד מהצד כשמתעללים במאות בעלי-חיים באופן שבועי.

 

החלטנו לשים סוף להתעללות.