15/04/2006


11 באפריל 2006
לכבוד,
ראש עיריית תל אביב-יפו, מר רון חולדאי
באמצעות פקס: 5216597 – 03



הנדון: התעללות בסוסים ובחמורים ביפו


שלום רב,


אתמול (10 באפריל) התקבלה קריאה ב"תנו לחיות לחיות", מאזרח שפנה גם לעירייה ולמשטרה (בשעה 14:51), על תאונת דרכים בה היה מעורב סוס. האזרח סיפר כי הסוס נמצא מדמם ברחוב אחיטוב ביפו לאחר תאונת דרכים (מס' אירוע, 52 תחנת יפתח). המוקד העירוני דיווח לפיקוח ואלה הוציאו לשטח את המפקח התורן מטעם המחלקה הוטרינרית.


המפקח הגיע למקום רק בשעה 16:30, וכשהגיע היו במקום נערים שטענו שהסוס שלהם והם ייתנו לו את הטיפול בעצמם. הם סירבו לאפשר למפקח להזעיק טיפול רפואי והחלו גוררים את הסוס הפצוע מהמקום. המפקח דיווח כנראה חזרה למחלקה הוטרינרית שאין אפשרות לעכב את הסוס ולמעשה הסוס לא קיבל שום טיפול רפואי.


במהלך כל הזמן שעבר ניסתה אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות" להשיג את יחידת שח"ף (יחידה מיוחדת של המשטרה, המטפלת באירועים של פגיעה בבעלי חיים ביפו), אולם הפלאפון של חזי, העומד בראש היחידה היה סגור, ולאחר ששוחחה עם מוקד 100, וראתה כי העניינים לא זזים, החליטה לפנות למשטרת יפתח, אולם אף אחד לא ענה. הזמן המשיך לעבור ואלטמן החליטה לפנות ישירות למפקד משטרת יפתח, ויצרה קשר עם מירב, עוזרת מפקד התחנה. מרגע זה העניינים החלו לזוז. למקום יצאו שתי ניידות משטרה, אולם עבר כבר זמן רב והנערים הצליחו להעלים את הסוס. אם המפקח מטעם העירייה היה נשאר לעמוד במקום עם הסוס או דואג לעקוב אחר הנערים, לא היו "מאבדים" את הסוס.


במהלך הזמן הזה הגיעו תלונות נוספות של אזרחים שראו את הסוס הנגרר ביפו, תלונות אלה הגיעו כנראה גם למוקד העירוני ולמשטרה, ולאחר עוד כרבע שעה התקבלה שיחה מאת שי, כבאי ביפו שדיווח לאלטמן, שראה את הנערים מובילים את הסוס המדמם בשדרות בן צבי. הכבאי לא הכיר את הסיפור וזו היתה הפעם הראשונה שראה את הסוס. אלטמן פנתה שוב למירב, וניידות נשלחו שוב למקום. אולם גם הפעם עד שהגיעו, הסוס לא נמצא.


אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות":
"עד עכשיו אני מסתובבת בתחושה כבדה מאוד בלב, שהסוס ימות מאיבוד דם, או אולי כבר מת, בגלל שהכל נעשה מאוחר מדי, בגלל אדישות המערכת כולה. כשיש קריאה על בעל חיים פצוע, יש לשלוח מיד וטרינר למקום האירוע, כדי שיוכל להעניק טיפול רפואי, כי מפקח לא יכול לעשות הרבה. ואם נשלח מפקח, עליו להמתין במקום ולא לתת לנערים להעלם עם הסוס, ללא מתן עזרה רפואית".


"לפני כשלושה חודשים, התקיימה ישיבה חשובה בעיריית תל אביב, אותה יזמה חברת המועצה, אורנה בנאי. הישיבה בנושא מצבם של הסוסים והחמורים ביפו. בישיבה זו הוחלט חד משמעית כי יטפלו בנושא ההתעללות בסוסים ובחמורים ביפו, במלוא החומרה. באופן מפתיע נראה היה, כי המבצע החל לתת פירות. אולם, לאחר מספר חודשים, המבצע הופסק באופן פתאומי, לאחר שהתקבלה פניה להנהלת העירייה, מצד גורמים בעלי השפעה רבה מיפו. בעקבות פנייה זו שטענה כי המבצע פוגע בפרנסתם של עגלוני יפו, החליטו בעיריית תל אביב-יפו, להוריד פרופיל".


"כל ההתנהלות של הטיפול במקרי ההתעללות בסוסים ובחמורים ביפו, היא איטית, לא יסודית ומסורבלת מאוד. הגיע הזמן שיוזרמו תקציבים לנושא זה, ושהטיפול יעשה במלוא חומרת הדין, בעיקר עכשיו, כשהקיץ בפתח, ועונת האבטיחים יחד עם החום הגדול, מאיימים על הסוסים והחמורים. אנחנו לא נשקוט עד שנראה תוצאות בשטח".


בכבוד רב,
אתי אלטמן
דוברת "תנו לחיות לחיות"


ראו נספחים:
1. מכתב מאת אורנה בנאי, חברת מועצת העירייה, בנושא פיקוח על אחזקת סוסים וחמורים בתל אביב יפו, מתאריך 13.12.05
2. מכתב מאת חנוך שטרן, עוזר למנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, בנושא אכיפת איסור שוטטות סוסים וחמורים, מתאריך 18.12.05
3. מכתב מאת אבנר בנפשי, סגן מנהל אגף הפיקוח לתפעול, בנושא טיפול בבעלי חיים קלוטי פרסה – דוח מסכם, מתאריך 2.4.06


העתקים:


• סגן ראש העיר תל אביב-יפו, מר פאר ויסנר
• מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, מר מנחם לייבה
• עוזר מנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, מר חנוך שטרן
• חברת מועצת העיר תל אביב-יפו, הגברת אורנה בנאי
• היועץ המשפטי, עיריית תל אביב-יפו, עו"ד אחז בן-ארי
• סמנכ"ל תפעול עיריית תל אביב-יפו, מר רובי זלוף
• וטרינר עירוני, אגף הפיקוח, ד"ר צבי גלין