22/05/2016

תגיות:
,,

"גונבים את ההצגה" – צילומי בעלי חיים וילדים

תערוכה ביוזמת תנו לחיות לחיות

החל מ 21.5 בהיכל התרבות פתח תקווה

פתיחת התערוכה במוצ"ש 21.5 בשעה 21:00

 

תערוכת צילום בעלי חיים השנייה, המתקיימת ביוזמת עמותת 'תנו לחיות לחיות' ובשיתוף עיריית פתח תקווה ובית הספר לצילום של טל ישראל, זו השנה השנייה ברציפות, תעלה בסוף השבוע בהיכל התרבות פתח תקווה. הפעם במרכז העדשה – בעלי חיים וילדים. בין נותני החסות גם מרכז הצילום ארליך ומגזין 'עולם הצילום'.

 

בתערוכה יוצגו 19 צילומים נבחרים של 16 צלמים מקצועיים וחובבים, אשר יוצרים תערוכה שכולה חמידות כובשת לב. התערוכה הינה אירוע אחד  משלל אירועים המציינים את שלושים שנות פעילות העמותה.

 

התערוכה חושפת את הרגישות הטבעית שיש לילדים כלפי בעלי חיים מסוגים שונים. החל  מכלבים וחתולים שהם בני בית, מפגש אקראי עם ציפורים, זוחלים או חתולים ברחוב,  ועד למפגש עם חיות משק כגון אפרוח, תרנגולת ועגל. רוב הילדים נחשפים לחיות המשק בציורים בלבד, או על הצלחת.  לא פעם, בתהליך ההתבגרות של ילדים, נעשים מאמצים להקהות את הרגישות הרבה שלהם. הם לומדים להמשיך ללכת הלאה כשהם רואים חתול סובל; לראות גני חיות כחוויה מבדרת ולא כמקומות כליאה; או להמשיך לאכול בשר עוף גם אחרי שהם מגלים שמדובר באפרוחים מגודלים. לתערוכה במכוון לא נבחרו צילומים של בעלי חיים שנמצאים בתנאי כליאה.

בין הצלמים שזוכים להציג את צילומיהם בתערוכה גם הצלם הצעיר עמית עלי, נער בן 14, הצלמת ליליאנה ביטלמן, פנסיונרית שהחליטה להגשים חלום ישן ולהתמקצע בצילום וגם צילום של תומר בכר ז"ל, שהיה תרמילאי וצלם חובב שטייל בכ-70 מדינות. לתערוכה נבחר גם צילום זוכת התחרות בשנה שעברה, הצלמת אסנת פרלשטיין.

גם השנה תתקיים תחרות נושאת פרסים בין הצילומים אשר נבחרו לתחרות, בה ניתן לזכות בקורס צילום מתקדם מתנת  בית הספר לצילום "כשצילום הופך לטבע" של טל ישראל , יום צילום בסטודיו וקורס צילום פורטרטים מתנת ' ארליך מרכז הצילום ושלושה מנויים למגזין 'עולם הצילום' בערב הפתיחה ייבחר הצילום הזוכה לפי בחירת השופטים, ותיפתח התחרות לצילום 'חביב הקהל', אליה ניתן להצביע ברשת הפייסבוק ב"תנו לחיות לחיות-העמוד הרשמי"'.

יעל ארקין, מנכ"לית העמותה, "מטרת התערוכה היא למשוך קהל רחב ככל האפשר להתבונן ולהתחבר אל הצילומים. בניגוד למקרים שבהם אנו בוחרים להראות תמונות קשות כדי להמחיש את הפגיעה של האדם בבעלי החיים, בתערוכה זו אנו רוצים לפתוח את הלבבות.. הבחירה בילדים תמימים מכוונת לחשוף את היחס החם, האותנטי, האוהב והמתפעם, הקיים בילדים כלפי לבעלי חיים, בתקווה שהרגש הזה יעבור גם אל המתבונן