15/07/2013

תגיות:
,,

 לכבוד                                                                                                                          10 ביולי 2013

מר זוהר עובד

ראש עיריית טבריה                                                                                           באי-מייל ובדואר רשום

 

שלום רב,

הנדון: מפגע סביבתי חמור בצמוד לכלביה העירונית בטבריה

הכלביה העירונית של טבריה שוכנת בצמוד לאתר פסולת של העירייה. צמידות זו יוצרת מצב בלתי אפשרי ובלתי נתפס כמעט, של מפגעי ריח צחנה ופסולת קשים מנשוא בתוך הכלביה העירונית.

בתקופה האחרונה הייתי פעמיים בסיורים בכלביה העירונית. בסיור הקודם, שנערך לפני מספר חודשים, נאמר לנו כי הכלביה (או אתר הפסולת) אמורה לעבור למקום אחר. אתמול (9.7.2013) ביקרנו פעם נוספת בכלביה, ועל פניו לא נראה שיש הערכות כלשהי להעברת הכלביה או להעברת אתר הפסולת למקום אחר.

מצורפות למכתב זה תמונות שצילמנו אתמול במתחם הכלביה. התמונות אמנם ממחישות את המציאות בה חיים העובדים שבמקום וכמובן הכלבים שבכלביה, אולם למרבה הצער לא יכולות להעביר את הריח והצחנה הבלתי נתפסים ששוררים במקום.

מפגע הריח חמור וחריף עד כדי כך שקשה לשהות במקום מעבר למספר דקות בודדות. בהקשר זה אף נמסר לנו, שחלק מהעובדים שבמקום חולים לעיתים קרובות ונאלצים להעדר מהעבודה בשל מפגע הריח.

אם לא די במפגע הריח הבלתי נסבל, הרי שאשפה מאתר הפסולת עפה באופן תדיר לתוך הכלביה העירונית, וכל המתחם מלא באשפה שזרוקה במקום.

לצד הפגיעה הקשה והבלתי נסבלת בעובדים שבמקום, מפגע זה אף הופך את המקום לבלתי ראוי להחזקת בעלי חיים. אם לעובדים שבמקום מגיע בסוף יום העבודה מזור כלשהו והם הולכים לביתם ונמלטים מהצחנה הבלתי נסבלת שבכלביה, הרי שהכלבים והחתולים נותרים שם 24 שעות 7 ימים בשבוע, לעיתים למשך חודשים ארוכים ברציפות. למותר כמעט להוסיף ולציין בהקשר זה כי חוש הריח של בעלי החיים מפותח הרבה יותר מזה של בני אדם, דבר שבוודאי הופך את השהייה שלהם במקום לבלתי נסבלת ולמסוכנת במיוחד.

החזקת בעלי חיים בתנאים שכאלו עולה לכדי התעללות בהם, אשר מהווה עבירה על החוק.

לפיכך, נבקשכם לפעול לאלתר באחת משתי הדרכים הבאות:

·         להעביר את הכלביה העירונית למיקום חלופי הולם שייתן מענה לצרכי הכלבים ולהוראות החוק.

·         להעביר את אתר הפסולת למקום אחר.

בזמן הביניים שעד ליישום אחד מן הפתרונות שלעיל, ונוכח חומרת המצב, אנו משוכנעים כי תוכלו לעשות שימוש באתר סילוק פסולת אחר, בין אם כזה השייך לעירייה ובין אם כזה השייך לרשות מקומית אחרת.

נוכח חומרת המצב, אבקש את התייחסותך הדחופה לאמור לעיל, וכן כי תעדכן אותי כיצד בכוונתכם לפעול בנדון ומהם לוחות הזמנים לפעולות אלו