23/04/2013

תגיות:
,,,,,,,

 

אז נתחיל מהתחלה: כמדי שבת, פוסט שבת למען מישהו שעושה משהו למען בעלי החיים. השבוע, פוסט השבת שלנו מוקדש לעמרי צבי. הפוסטים האלה שאנחנו מעלים כאן מדי שישי, על אנשים כל כך מיוחדים שעושים למען בעלי החיים, הם פוסטים שמבחינתנו הם מעוררי השראה. הם דוגמא ומופת בחברה הכל כך עקומה שלנו, הם אנשים שיש לכל אחד מאתנו מה ללמוד מהם ואולי, בהשראתם, להיות אנשים טובים יותר.
הכל החל לפני שנתיים כשעמרי אימץ חמוסה. הוא חיבק אותה בלילות ואולי בפעם הראשונה בחייו הוא חש, על גופו, את המשמעות של המילה- בעל חיים. החמוסה חלתה וכל אויר שנכנס ויצא מגופה הקטן שצמוד אל ליבו של עמרי, העביר לו בצורה הכי חזקה וברורה, כמה יקרים מפז הם החיים של בעלי החיים.
עיניו ואוזניו של עמרי נפתחו והוא החל קורא ורואה את הכאב והצער של בעלי החיים במשקים ובכלל.
לפני כשנה, הוא החל ללכת למשקים בהם מופרדים עגלים צעירים מאימם (כמקובל בתעשייה), הולך ומחבק אותם, יושב ומלטף, מהווה תחליף לאמא שנלקחה כשהם עדיין תינוקות רכים ומבולבלים שזקוקים כל כך לחם ואהבה של אמא.
עמרי הפך לאמא של העגלים האומללים הללו והוא מספר לי על כך בכל כך הרבה התרגשות ואהבה. אני לא מצליחה להבין איך אפשר לחבק ולאהוב עגל קטן ומתוק בידיעה שבפעם הבאה שיגיע לשם, יכול להיות שאותו עגל כבר לא יהיה..כי יהיה בדרך לשחיטה. אבל עמרי רואה במעשה שלו שליחות. הוא לא יכול לישון בלילה כשהוא חושב על התינוקות האבודים הללו שכל כך זקוקים לחם של אמא שאיננה.
באחד הביקורים האחרונים שלו, לפני שבועיים, מבחין עמרי בעגל ששוכב בצד, עגל שלא מסוגל לעמוד על שתי רגליו. הבזקים מתחקיר "כולבוטק" על משחטת "אדום אדום" עולים לנגד עיניו והוא יודע שאת העגל הזה, שכבר נמצא בסבל תהומי- הוא חייב להציל!
הוא פונה לרפתן בבקשה לקנות אותו ולאחר דין ודברים ממושכים הוא זוכה לקבל אותו, ללא עלות. 
בשלב הזה אנחנו זוכים להכיר את עמרי, שמדהים את כולנו ומרגש אותנו עד דמעות. אנחנו פונים להדר גוטמן, מטפלת ברפואה משלימה, שתמיד נחלצת לעת צרה והיא מתגייסת לטפל ברגליו של העגל.
היום בבוקר, בעזרת האמבולנס שלנו, הוא ניצל מהרפת, עובר לביתה של הדר, יוצא לחיים.
Freedom, כך קרא לו עמרי ואני מנסה למצוא את המילה המדוייקת לתאר את המעשה הבלתי נתפס הזה שעשה עמרי, למען Freedom ולא מצליחה. אולי כי המעשה הזה, הוא כל כך יוצא מגדר הרגיל, אפילו עבורנו, מי שנושמים 24 שעות ביממה ומנסים לעזור לבעלי החיים. אולי כי זה פשוט לא נתפס איך אדם אחד נלחם כנגד כל הסיכויים, לעצור את תעשיית הבשר, לרגע אחד, עבור נשמה אחת. 
מה שבטוח זה שעמרי טילטל את עולמנו והוכיח שבאהבה אמיתית אין גבולות- גם כשזו אהבה לבעל חיים. עמרי חידד לכולנו את חשיבות החיים במילה בעלי חיים.
מורידה בפנייך את הכובע עמרי.
אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול ל Freedom ומבטיחים לעדכן אתכם בהמשך במצבו.
שתהיה לכולכם שבת שלום ותפרצו את גבולות האהבה שלכם למען מי שחשוב לכם.

******כעבור שבוע- פרידום נעמד על רגליו והחל ללכת!