26/06/2019

תגיות:
,,

"דין עכבר אחד כדין מאה" (השופט שוחט)
עדכון בנוגע לעתירה שלנו בנושא ניסויים בבעלי חיים—>

הבוקר התנהל דיון נוסף בעתירת חופש המידע של תנו לחיות לחיות כנגד האוניברסיטאות העברית, בר-אילן ות"א בדרישה לקבלת מידע בנוגע לניסויים בבעלי חיים שהן מבצעות.
אנחנו צריכים לדעת מה קורה שם!
עיקר העתירה היא שקיפות בנוגע לאופן שבו חורצים את גורלם של בעלי החיים שהאוניברסיטאות משתמשות בהן לניסויים מסוגים שונים. אלו הסברים ניתנים לצורך בניסויים? מה נבדק בדיונים בוועדות הפנימיות?

העתירה מתנהלת כבר למעלה מ-3 שנים, כאשר האוניברסיטאות מסרבות לתת חלק ניכר מהמידע- טוענות לסודיות, לחץ ציבורי, תחרות מול מוסדות אחרים… וכמובן: כיי קשה לאסוף את כל המידע!

הרבה מהמידע שביקשנו- נטען כי הוא מסובך לארגון ודורש כוח אדם שאין לאוניברסיטאות. למשל…דיווחים נשלחו על תקלות שקרו, או כמה בעלי-חיים עברו ריסון פיזי או לא קיבלו משככי כאבים. גם כשהחוק דורש דיווח מסודר, היום הודו האוניברסיטאות שלמעשה אין להם דיווחים מסודרים, אז זה לוקח כוח אדם בלתי-סביר כדי לארגן.

בעניין זה, אמר כב' השופט-" צריך להיות איזשהו סדר, ואז חוזרים שוב לעניין של אין סדר וצריך הרבה משאבים" וקרא לאוניברסיטאות לשפר את מערכת הרישום שלהם כדי כשבעתיד נבקש את המידע, הוא יהיה זמין, ולא יוכלו לטעון שזה לוקח הרבה משאבים.
המשך הדיון בנובמבר.

השופט מבין את חשיבות הנושא, את הדאגה לכל אחד ואחת מבעלי החיים במעבדות. אתם גם? הצטרפו אלינו ב תנו לחיות במעבדה לחיות