27/06/2018

תגיות:
,,

בשבוע שעבר ראינו ברשת בחור שמעלה פוסט על קרבות כלבים. פתחנו קריאה במשטרת ישראל אשר מיד פעלה יחד עם המשרד להגנת הסביבה ויחידת הפיצו"ח ובפעולה משולבת ומהירה הגיעו אל הבית עצרו את החשודים והחרימו את הכלבים אשר הועברו למתקן מוגן.

דוברות המשטרה(צפון):

מעצר חשוד בקיום קרבות כלבים.

שוטרי משטרת ישראל בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות והוטרינר האזורי פשטו על בית בכפר כנא ועצרו שם חשוד בן 19 בחשד שקיים קרבות כלבים.

במהלך החיפוש נתפסו במקום 4 כלבים: 3 מהם פיטבול מעורב עם אמסטף וכלבה נוספת פיטבול מעורב עם זאב.

על פי החשד, הכלבים הוחזקו למטרת קרבות וקיום ארועים בהם החשוד שיסה את הכלבים זה בזה.
כל הכלבים שנתפסו היו ללא חיסונים נגד כלבת, ללא שבב אלקטרוני, כשהם לא מסורסים, חלק מהכלבים היו עם פציעות שונות ככל הנראה מהקרבות בהם השתתפו , הכלבים הועברו לטיפול הויטרינר האיזורי.
החשוד יובא מחר לבית משפט השלום בנצרת לדיון בבקשה להאריך את מעצרו.
המעצר בוצע לאחר חקירה סמויה שיזמו שוטרי משטרת ישראל בעקבות סרטון שנחשפו לו מארגון "תנו לחיות לחיות", בסרטון תועד קרב בן כלבים בשטח פתוח באיזור הצפון.
תופעת קרבות הכלבים גורמת לסבל, פציעות ואף מוות של כלבי הקרבות, לעיתים אף לוכדים בעליהם כלבים משוטטים ומשסים בהם את כלביהם למטרות אימון ובידור
פעמים רבות, כלבי הקרבות מוחזקים בתנאים קשים, סובלים מהתעללות, מוזנים בסטרואידים ומורעבים מתוך מטרה להגביר את האגרסביות שלהם. כלבים אלה, גם אם שורדים ונלקחים מבעליהם, מצריכים תהליך שיקום ארוך עד בלתי אפשרי לפני שיוכלו, אם יתמזל מזלם,למצוא בית מאמץ.
משטרת ישראל והמשרד להגנת הסביבה רואים בחומרה התעללות בבעלי חיים בכלל וימשכו לפעול כנגד התופעה האכזרית של קיום קרבות כלבים וידאגו למיצוי הדין עם אותם עבריינים.