05/04/2006

תגיות:


לכבוד,          5 באפריל 2006
מר אלי בין
מנכ"ל מד"א ישראל
יגאל אלון 60
תל אביב  67063                בפקס': 03-6312215




שלום רב,

כונן מד"א – התעללות בבעל חיים



בשם מרשתי, עמותת "תנו לחיות לחיות", עמותה רשומה העוסקת בהגנה על זכויות בעלי חיים, הנני לפנות אליך בעניין הנדון, כדלקמן:

1. מרשתי הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי חיים בישראל, כאמור בחוק.



2. ביום 29.3.06 התקבלה במשרדנו תלונה קשה על כך שמר א' , המשמש ככונן מד"א בישוב נעלה, נראה מתעלל בכלב מגזע רועה גרמני של אחד משכניו.



3. המתלונן, אשר הגיע לביתו בשעה 16:00 לערך גילה שכלבו נעדר מהחצר בו הוא מוחזק ושער המכלאה אשר נבנתה עבור הכלב, פתוח לרווחה.



4. בעקבות חיפושיו של המתלונן, ברחבי הישוב, נמצא כלבו אשר נראה באפיסת כוחות, במצב של עילפון וכשהוא שוכב בתוך שלולית של דם.



5. נער כבן 15, אשר נכח במקום, סיפר למתלונן כי ראה את הכלב קשור למכוניתו של מר א' ברצועה כאשר מר א' נוסע במהירות גבוהה וגורר את הכלב ברחובות הישוב.



6. כתוצאה מגרירת הכלב, במהירות גבוהה ביותר, לא היה ביכולתו של הכלב לעמוד על רגליו, כריות כפות רגליו נקרעו והכלב נראה במצב קשה ביותר.



7. בשעה 22:00 לערך הגיע המתלונן לביתו של מר א', לצורך בירור העניין, ועל פי הודעתו של המתלונן, הוציא מר א' את נשקו האישי והחל לאיים עליו.

8. בעקבות כך, הודיע המתלונן למשטרה על המקרה, אשר שלחה ניידת למקום ולקחה את מר א' לתחנת המשרה לצורך חקירה והחרימה את נשקו האישי.



9. במכתבי זה אתייחס לעניין חוק צער בעלי חיים, התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות, אלימות, עינוי, התאכזרות בבעלי חיים, בדרך כלשהי. עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.



10. הדעת איננה סובלת התעללות מעין זו, שתוארה לעיל, בבעל חיים. חמור אף יותר הוא שאת המתואר לעיל ביצע אדם הנמנה עם כוחות ההצלה בארגון חשוב, שחרט על דגלו קוד אתי של מוסר, קדושת החיים ואנושיות.



11. מרשתי בדעה שאין זה ראוי שאדם הנוהג באכזריות ובאלימות כלפי יצורים חסרי אונים כבעלי חיים ימשיך לשמש בתפקיד כלשהו במד"א.



12. לאור האמור לעיל דורשת מרשתי על הפסקת ההתקשרות, מכל סוג שהיא, בין מד"א לבין מר א'.




 



בכבוד רב,




  עו"ד ראובן לדיאנסקי
        היועץ המשפטי

העתק: מר יעקב אדרי – שר הבריאות
 ד"ר נועם יפרח – יו"ר מד"א ישראל
 
תשובת מד"א