05/04/2006

תגיות:

לכבוד,            3 באפריל 2006
ניצב אילן פרנקו        
מפקד מחוז ירושלים
משטרת ישראל 
חשין 1
ירושלים  95156               בפקס': 025391466                   
א.נ.,



הנדון: תלונה בדבר חשדות לכאורה להרעלת כלבים ברעל מסוג "סטריכנין"



בשם מרשתי, "תנו לחיות לחיות", עמותה רשומה העוסקת בהגנה על זכויות בעלי חיים, הנני לפנות אליך בעניין שבנדון, כדלקמן:



1. מרשתי הנה "ארגון למען בעלי חיים", כהגדרתו בחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים), התשנ"ד – 1994, ומוסמכת לפעול להגנתם ולרווחתם של בעלי חיים בישראל, כאמור בחוק, ובכלל זה להגיש קובלנות פליליות ובקשות לצווי מניעה.


2. במשרדנו התקבלה תלונתו של מר י , ממושב נווה מיכאל אודות חשדות לכאורה להרעלת כלבים בישוב באמצעות רעל מסוכן מסוג "סטריכנין".


3. מר י' מסר לנו שביום 21.3.06 בשעה 18:00 לערך נראה לוכד בשם מאור מרחבי המנסה לפתות כלבים באמצעות עוגיות אשר בתוכם הוכנס רעל מסוג סטריכנין במטרה להמיתם.


4. במהלך שיחה שניהל מר י' עם מר מרחבי הודיע האחרון שהוא נשלח לבצע את משימת הרעלת הכלבים בשליחותו ובאישורו של וטרינר המועצה האזורית מטה יהודה, ד"ר עמוס ברזילי. כמו כן, עפ"י טענתו של מר י' , ידע מר מרחבי שמדובר ברעל מסוכן מסוג סטריכנין.


רצ"ב העתק מכתבו של מר י' המתאר את המקרה ומסומן באות א'.


5. ביום 28.3.06 הוגשה, ע"י מר י'  תלונה בעניין בתחנת המשטרה בבית שמש, שמספרה: 84433/2006 אך על פי שיחה שקיימתי עם מר י' היום הוא טרם זומן לחקירה ואין לו כל ידיעה בדבר קיומה של חקירה.


רצ"ב העתק אישור בדבר הגשת תלונה בתיק 84433/2006 ומסומן באות ב'.


6. אבקש להביא לידיעתך, כי חוק צער בעלי חיים, התשנ"ד – 1994, אוסר על התעללות, התאכזרות או עינוי כלשהם של בעלי חיים, לרבות הרעלתם ו/או המתתם בכל דרך.  עבירה על הוראות החוק הנה עבירה פלילית שדינה עד 3 שנות מאסר.


7. בכדי לעשות שימוש באמצעי קיצוני זה של הרעלת בעלי חיים ע"י השירות הוטרינרי הרשותי יש לנסות תחילה ללכוד את הכלבים ולהעבירם לתחנת ההסגר – ועל פי הידוע לנו לא נעשה דבר לשם לכידתם.


8. כמו כן, על פי העדכון לנוהל השימוש בסטריכנין, אשר הוציא מנהל השירותים הוטרינריים במשרד החקלאות ביום 24.8.03, נדרש אישור מנהל הלשכה הוטרינרית המחוזית לכל הרעלה בסטריכנין, בכדי לצמצם למינימום את מקרי ההרעלה הבלתי נחוצים הן בשל הסבל הניכר אשר גורם הרעל לכלבים והן בשל העובדה כי הרעל  משמיד גם בעלי חיים נוספים, לרבות חתולי חצר, ציפורים וכמובן כלבים וחתולים שיש להם בעלים.


9. ככל הידוע למרשתי אין במושב נווה מיכאל ו/או בישובים סביב לו, כל סכנה מוחשית ו/או ממשית להתפשטות מחלת כלבתו על הרשות במקרה זה לנסות ולפתור את בעיית הכלבים המשוטטים באמצעי הפוגע במידה פחותה יותר.


10. לפיכך, אבקשך להורות לאלתר על פתיחת חקירה מקיפה בעניין ובאם יתברר כי יש אמת בטענות אבקשך לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כנגד הגורמים אשר נתנו את האישור לביצוע ההרעלה וכנגד מבצע הפעולה.


 


 


        בכבוד רב,


    עו"ד ראובן לדיאנסקי
    היועץ המשפטי


 


 


העתק:  מר זאב בוים – שר החקלאות
סנ"צ חיים בלומנפלד – רמ"ד תאום ובקרה, לשכת המפכ"ל, משטרת ישראל
סנ"צ עוז אליאסי – מפקד תחנת בית שמש, משטרת ישראל
רפ"ק שאול מיימון – קמ"ט לחוק צער בעלי חיים, משטרת ישראל
 עו"ד זהר שקלים – ממונה על מערך ההגנה על בעלי חיים, המשרד לאיכות הסביבה