03/05/2017

תגיות:
,,

ישובים ומפעלים באזור אשקלון החלו לעקר ולסרס חתולים במרפאת 'תנו לחיות לחיות' באשקלון

למעלה מ-200 חתולי קהילה עוברים מדי יום ניתוחי עיקור וסירוס במרפאה החדשה של עמותת 'תנו לחיות לחיות' באשקלון, וזאת בנוסף לחתולים וכלבים פרטיים שמגיעים לטיפול.
מלבד שיתוף פעולה עם מאכילי חתולים באשקלון, שמביאים את החתולים שהם מאכילים לטיפולים במרפאה, גם עיריית נתיבות וגם מועצה אזורית בני שמעון החלו לבצע ניתוחי עיקור וסירוס לחתולים בתחומם, בסיוע עמותת 'תנו לחיות לחיות' וללא תמיכת המדינה. "ראש עיריית נתיבות וראש מועצת בני שמעון, פנו אלינו מתוך הבנת הצורך למנוע את התרבותם של החתולים ולשפר את בריאותם וחייהם של החתולים והתושבים כאחד", אומרת מנכ"לית 'תנו לחיות לחיות', יעל ארקין.
גם מפעלים באזור הדרום שבהם מסתובבים חתולים, החלו להביא את החתולים לטיפולים רפואיים ולעיקור וסירוס במרפאה. הבעלים של מפעל 'אבגל' משטחים מעץ, אשר בריגה, מטפל הרבה מאד שנים בחתולים ומציל חתולים בעיר. "הוא עושה סיורים באזור ואם הוא רואה חתול במצוקה הוא לוקח אותו ואנחנו מביאים אותו למרפאה של 'תנו לחיות לחיות', אומרת העוזרת האישית שלו סברינה אורוביץ', שגם היא אוהבת חתולים. במפעל, שעבר מאשקלון לנתיב העשרה, עשרות חתולים שהמפעל משמש להם כמו בית והם זוכים בו למחסה, פינוק, אוכל ומזון. "כל חתול שמגיע נלקח לעיקור וסירוס, על מנת שלא יתרבו", מסבירה אורביץ'.
במפעל 'שביט' באשקלון לייצור מיכליות לחומרים דליקים יש 16 חתוליים קבועים והרבה אוהבי חתולים עובדים במפעל, שבו 4 פינות האכלה. "חתולים תמיד היו פה", אומרת לימור ניצן, מנהלת כ"א במפעל מזה 12 שנה. "תמיד היה מי שהאכיל וטיפל בהם אבל רק כאשר ראיתי שהם הולכים ומתרבים הבנתי שצריך לעשות מבצע לעיקור וסירוס. ברגע שראיתי את הפרסום על פתיחת המרפאה באשקלון פניתי לעמותה כי ידעתי ש'תנו לחיות לחיות' יסכימו גם לבוא וללכוד אותם כדי להביאם למרפאה. ההנהלה הסכימה לממן את הפרויקט כי גם הם הבינו שזו הדרך היחידה לעצור את ההתרבות, ועכשיו כולם מרוצים. החתולים שוכבים בקצה המחסן ומשתזפים בשמש". במפעל גם חילקו את המתנות לחג בתוך תיקים שרכשו מ'תנו לחיות לחיות'.
מפעלים ועסקים נוספים באזור הדרום מוזמנים להתקשר ולקבל פרטים על מבצעי עיקור וסירוס במרפאה הקהילתית של 'תנו לחיות לחיות' באשקלון, 03-6241776 שלוחה 7.