19/02/2006

הכלב שנפגע באורח קשה, פונה על ידי רכב החילוץ של "תנו לחיו לחיות" והועבר בשעה האחרונה לטיפול של ד"ר שילנסקי במרפאתו שבתל אביב.


אנו ב"תנו לחיות לחיות" רואים בחומרה רבה את המקרה המזעזע. מדובר בהתאכזרות בבעל חיים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים, התשנ"ד, 1994. העונש על עבירה מסוג זה, הוא שלוש שנות מאסר. השוטרים שהגיעו למקום, נוכחו לגלות את דבר הימצאותם של הכלבים של מר אורון, ולכן היתה עליהם החובה לדאוג לכך שיתלווה אליהם איש מקצוע – וטרינר, אשר ידאג לכלבים.

כמו כן, תמוהה בעיני קלות דעתו של הבלש אשר שלף את אקדחו וירה בראשו של הכלב של מר א. , ככל הנראה על מנת להרגו. מן הראוי שידם של שוטרים לא תהיה קלה על ההדק, לא כלפי בני אדם ואף לא כלפי בעלי חיים.

אנו דורשים לחקור לאלתר את המקרה, למצות את הדין עם מבצע העבירה ולהשעותו עד גמר החקירה.

מכתבה של שרית



עדכון : (19 בפברואר), בעקבות מקרה הירי בכלבו של מר א' על ידי קצין הכלבנים פנתה אתי אלטמן, דוברת תנו לחיות לחיות אל השר לבטחון פנים, מר גדעון עזרא ואל רנ"צ משה קראדי, מפכ"ל המשטרה. הרי המכתב:


שלום רב, 
 כפי שידוע לכם, ביום חמישי האחרון (16 בפברואר), הגיעו ארבעה בלשים מבילוש דן עם כלב בילוש לחיפוש סמים בביתו של  מר א'. כתוצאה מביקור השוטרים נורה בראשו כלבו של מר  א' , על ידי קצין כלבנים שנכח במקום.


מתחקיר האירוע התברר לנו שמר א'  נעצר על ידי המשטרה, יום קודם לאירוע הנ"ל, והובא על ידי השוטרים לשם עריכת חיפוש בדירתו. מר  א' , אשר ידע, שארבעת הכלבים הנמצאים בדירתו, עלולים להיבהל לאור נוכחות השוטרים והכלב המשטרתי אשר בא עימם, ביקש בתחנונים, לאפשר לו לקשור את הכלבים טרם כניסת השוטרים לדירה.


לטענת מר א' , הגיבו השוטרים בבוטות ובגסות וסירבו לאפשר לו לעשות כן.


כאשר נכנסו השוטרים בלוויית הכלב המשטרתי לדירתו של מר א' , הבחין כלבו מגזע דוג דה בורדו, בכלב המשטרתי אשר נכנס לטריטוריה הפרטית שלו, ורץ לעברו. באותו רגע, מבלי לחשוב פעמיים, וכשידו קלה על ההדק, ירה קצין הכלבנות בראשו של הכלב על מנת להרגו.


יצוין, שהזוועה המתוארת להלן התרחשה לנגד עיניו של מר א'  אשר לכל הדעות הינה אירוע טראומתי העלול להשאיר במר א'  צלקת למשך כל ימי חייו.


על פי הידוע לנו, מר א' , הינו אזרח שומר חוק, קצין סיירת מטכ"ל במיל', אשר אין לו כל עבר פלילי ומעולם לא נחשד במעשים שבניגוד לחוק. מר א'  הוא "מלח הארץ".


בתגובה למכתבנו מה-16 בפברואר 2006, פרסמה המשטרה את תגובתה לאירוע זה, שהיה בה רצף של אי דיוקים, מתחילתה ועד סופה, וזאת בלשון עדינה (ראה תגובת המשטרה אשר פורסמה בעיתון "מעריב", יום שישי ה-17 בפברואר 2006, על ידי הכתב אבי אשכנזי). מן הראוי כי תיבדק אמינות תגובת המשטרה לעניין זה.


כאמור, אנו ב"תנו לחיות לחיות" רואים בחומרה רבה את המקרה המזעזע. מדובר בהתאכזרות בבעל חיים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים, התשנ"ד, 1994. העונש על עבירה מסוג זה, הוא שלוש שנות מאסר.


אנו דורשים להשעות את קצין הכלבנות מתפקידו לאלתר, לחקור את המקרה עד תום ולהגיש כנגד מבצע העבירה כתב אישום פלילי. 
 




                                                                                                בכבוד רב,




                                                                                                אתי אלטמן




                                                                                                דוברת "תנו לחיות לחיות"