19/02/2006

באוסטרליה לא קיימת מחלת הפה והטלפיים ולכן עגלים שמגיעים משם לא מחוסנים נגד המחלה ובהגיעם לארץ אמורים לחסנם. העגלים והכבשים במשלוח שעבר בירדן, נדבקו מחלת הפה והטלפיים, סביר שבתחנת הביניים שבירדן.


בשבועיים האחרונים (תחילת פברואר), הגיעו עוד שני משלוחים מאוסטרליה, המונים כ-8,000 כבשים ועגלים, משלוח זה לא עבר דרך ירדן. המשלוח הוכנס לקרנטינה בה נמצאים העגלים והכבשים מהמשלוח הראשון. לכן, כרגע במכלאות ישנם כ-11,000 עגלים ועוד אלפי כבשים, המוחזקים בצפיפות  נוראית עד כי אתמול (18 בפברואר) מתו מתנאי אחזקתם כ-20 עגלים. כמו כן, בכל הקבוצה הגדולה הזו משתוללת מגיפת מחלת הפה והטלפיים שגם היא ממיתה מדי יום רבים מהם.


מחלת הפה והטלפיים מתבטאת בשלפוחיות מוגלתיות בפה ובטלפיים של בעל החיים הנגוע והיא מדבקת מאוד. מבחינת בעלי החיים מדובר בסבל נוראי, שכן, הם לא יכולים ללכת או לאכול. כואב להם לבצע פעולות פשוטות אלו. הסבל נוראי עד שבעלי החיים מתים מן המחלה הקשה.


מי אחראי לזה שעגלים המגיעים מאוסטרליה חטפו את מחלת הפה והטלפיים? מי אחראי על כך שהבקר במדינת ישראל נמצא בסכנת הדבקה? מה עושים השירותים הוטרינריים בארץ בכדי למנוע מגיפה וומה הם עושים כדי להקל על סבלם של העגלים שכבר נדבקו?


אנו דורשים להפסיק את הייבוא הזה, ששוב הוכיח עד כמה התאכזרות העגלים והכבשים עוברים בדרך, איזה מסע ייסורים. עד כמה הם חשופים למחלות ומגיפות שמסכנות את חייהם ואת חיי הבקר בארץ, מה שיוביל לסכנת מוחשית לחיי הציבור בישראל. האם כל אלה שווים מנת אנטריקוט בצלחת?!


ראו גם לינק מצורף אודות בג"ץ העגלים והכבשים מאוסטרליה שהגישה עמותת "תנו לחיות לחיות":