14/02/2006

המאבק הבינלאומי נגד תעשיית הפרוות בסין הוא יוזמה של פעילי זכויות בעלי-חיים מישראל ובראשם עומדת ג'יין הלוי, מאפרת במקצועה, היא שהרימה את נס המהפכה בקנה מידה עולמי. מעל 30 מדינות הצטרפו עד כה ליוזמה והקימו את הקואליציה הבינלאומית נגד פרוות בסין. בימים אלה מתגבש בקואליציה מאבק משותף במטרה להגן על בעלי-החיים בסין. המאבק יכלול הפגנות ציבוריות, הפעלת לחץ על שגרירויות סין בעולם, דרישה ממזכירות האו"ם להתערב להצלת בעלי-החיים בסין, פנייה לוועד האולימפי בהצהרה על החרמת האולימפיאדה שתתקיים בסין ב-2008, ועוד.


 יריית הפתיחה של המאבק הבינלאומי היתה הפגנה מול שגרירות סין בכל מדינה מקואליציית המאבק, אתמול (13.2). בהפגנה שנערכה מול שגרירות סין בתל אביב נכחו כ-200 משתתפים. המפגינים לבשו ביגוד שחור ונשאו שלטים וכרזות. שניים מהמפגינים הרימו מיצג מזעזע ובו פשט זוהר את פרוותה של נטע מעליה בעודה בחיים, תוך שיהא צורחת ומייבבת, כפי שמתבצע התהליך המזוויע בסין. בהפגנה נכחו גם ח"כ אברהם פורז שבא להביע הזדהות עם המאבק והשחקן עומר ברנע. 


 אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "ההפגנה היתה מאוד מכובדת ונכחו בה המון אנשים. כל הכבוד על הארגון של ההפגנה. תודה לענת רפואה ולג'יין הלוי, וכן ליתר המארגנים והמשתתפים. אני חושבת שהדרך היחידה שבה נוכל להרוס את תעשיית הפרוות הזוועתית והאכזרית בסין, זה על ידי הריסת האולימפיאדה שתיערך בסין בשנת 2008, זאת הדרך היחידה לפגוע בסין המתעללת. רק באמצעות פגיעה בכיסם, הם אולי יבינו את גודל השואה".


 
ראו תמונות מצורפות: