12/02/2006

אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות" דברה עם צביקה תמוז ממוקד חי ועם מתנדבת העמותה חיה דיסקי מאשקלון שהסכימה להיות משפחה אומנת לכלבה ולגורים. צביקה תמוז אסף את הכלבה והגורים מקריית גת והביא אותם אל חיה דיסקי לאשקלון.


דיסקי מספרת שמכיוון שהכלבייה של "תנו לחיות לחיות" היתה מלאה עד אפס מקום, היא החליטה כי תהיה בית אומן למשפחה המורחבת. "כשהכלבה הגיעה" סיפרה דיסקי "היא היתה מבולבלת ומפוחדת, מודאגת ועייפה, ויחד איתה שבעת גוריה. הגורים היו עדיין עם עיניים עצומות ועם מעט פרווה. והערכנו שהם בני כשבוע". צביקה תמוז סיפר כי האנשים מקריית גת אמנם לא הכירו את בעליה של הכלבה, אולם ידעו כי קורים לה "סטאר", ושבעליה גרו פעם באזור. בהמשך יבדקו האם ל"סטאר" יש שבב.



"מאז שהגיעה סטאר והגורים, הם חיים אצלי בחדר נפרד" סיפרה דיסקי, "הם החדר השינה שלי ואני ישנה בסלון, וכך יש להם שקט. סטאר מאד רוצה לצאת מהחדר ולהסתובב בין בני הבית ולזכות בליטופים ופינוקים. אבל אי-אפשר. הכלבים שלי תוקפים את סטאר כל פעם שהיא יוצאת מהחדר, אפילו בדרך לטיול פיפי, וסטאר  תוקפת את החתולים שלנו כאשר משחררים אותה בבית. כך שאין מנוס, היא בחדר, מבודדת, עם הגורים".



 
"בינתיים" ממשיכה דיסקי, "הגורים גדלו. הם ממש חמודים. אוכלים ושותים ומסתובבים לבד. מאד חברותיים ואוהבים לשחק. ארבעה גורים שחורים – שני זכרים ושתי נקבות, גור אחד לבן ושתיים בצבע בז'. כולם מחפשים בתים חמים: סטאר והגורים"



 חיה מוסיפה כי "סטאר מאוד עצובה", ושואלת, "איך אפשר להסביר לה שזו לא אשמתה שלא עיקרו אותה? ושזרקו אותה? ושהיא במקום זר? איך אפשר להגיד לה שהיא אמא טובה וכלבה מדהימה ושמגיע לה כל הפינוק ואהבה וליטופים שיש בעולם???"



 אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "הבטחנו לחיה כי ניקח ממנה את הכלבה והגורים תוך שבועיים שלושה, אולם הכלבייה שלנו מפוצצת עד אפס מקום, ואנו קוראים לכם לאמץ אותם כדי שחיה תוכל לעזור לנו במקרים אחרים, כי היא בית אומן חם ואוהב לכלבים וחתולים. כמו כן, אנו רוצים להודות לחיה על העזרה, התמיכה, האהבה והיותה בית אומן.

תמונות נוספות: