05/02/2006

הגמלים, ששימשו להברחות סמים ואמצעי לחימה נתפסו על ידי לוחמי צה"ל בגבול ישראל מצרים, נכלאו במוצבי צה"ל לאורך הגבול במשך כחודש וחצי. חמישה מהם הועברו למוצב באזור הר חריף, שם הם לא זכו ליחס הולם, כך דיווחו חיילי המוצב. אנשי הסיירת הירוקה הבטיחו במהלך ישיבה שהתקיימה בלשכתו של תא"ל פארס, כי הנושא יטופל באופן מיידי וכי יימצא להם פתרון הולם ונאות. אולם הפתרון הנאות שהתקבל הוא ירי בגמלים בזה אחר זה, הבוקר.


 אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות", מנסה החל משעות הבוקר לפעול בכדי לעצור את הירי בהר חריף, ואף פנתה באופן אישי לשר לביטחון פנים ואיכות הסביבה, מר גדעון עזרא, והשאירה לו הודעה דחופה במכשיר הפלאפון.


 יש לציין כי היועץ המשפטי פנה במכתב למר אהוד אולמרט, מ"מ ראש הממשלה ולמר ישראל כץ, שר החקלאות (המכתב מצורף בקובץ נפרד). תשובתו של ד"ר שלמה גראזי, עוזר מנהל השירותים הווטרינריים,אליו, מתאריך ה-31 בינואר 2006: פנייתך הועברה לטיפול המחלקה המשפטית במשרד החקלאות. פנייתך תענה על ידי המחלקה המשפטית.


 אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות": "בגלל שבמדינת ישראל, של שנת 2006, עדיין אין מתקן להחזקת בעלי חיים גדולים, ואף אחד לא אוכף במדינה את החוק, הסובלים העיקריים, הם בעלי החיים שאין איפה להחזיק אותם, ולכן הפתרון הנוראי הבוקר, היה ירי בראשם של הגמלים, זה אחר זה. הגמלים, עמדו בטור, וחטפו ירייה לראשם בזה אחר זה, כשהם רואים את הנעשה לגמלים שלפניהם.


זוהי שערורייה והתעללות במסגרת החוק. אני קוראת לציבור הרחב במדינה, אנא פנו במכתבים זועמים למשרד החקלאו, שהגיע זמן שיבצע את עבודתו וימצא פתרון הולם לבעלי החיים, ירי אנו פתרון! יחד אולי נצליח לעצור את המשך רצח יתר הגמלים במוצב. תשובתו של גראזי, היא זריית חול בעינינו. היה זה נסיון להרגיע אותנו וראו מה קרה שבוע אחר כך".


 בכבוד רב,


אתי אלטמן


דוברת "תנו לחיות לחיות"