08/12/2005

בפגישה עם ראש העיר, מר מאיר ניצן, התברר שהוא דאג לגבות את מדיניותו החדשה – הגבלת האכלת חתולי הרחוב – בתמיכתם של אגודת צער בעלי-חיים ת"א, עמותת "הכל חי", סטודנטים לזואולוגיה מאוני' ת"א, הממונה על חוק צב"ח במשרד החקלאות ווטרינרים המתמחים בחיות בר.


למרות שנציגי "ראשון אוהבת חיות" ו"תנו לחיות לחיות" הביאו תכנית אופרטיבית המשלבת פתרונות למען חתולי הרחוב ולמען תושבי העיר, ראש העיר ותומכי המדיניות שלו הסבו את הדיון לכיוון פתרונות סופיים ל"בעיית החתולים". דובר צער בעלי-חיים ת"א הצהיר באופן מפורש כי לדעתם אין לחתולים זכות לחיות ברחוב. מר ויטנר טען שאין חיה כזו 'חתול רחוב', שחתול הוא חיה ביתית, וחתול שלא חי בבית – יש להשמידו.


העליהום שהתחולל בפגישה אתמול נגד חתולי הרחוב, והקריאה המפורשת להמית את חתולי הרחוב, מנוגדים לחלוטין לרוח פסיקת בג"ץ מחודש יולי 2004 בה נפסק שלחתולי הרחוב יש זכות לחיות ושהמתת חתולים תיעשה כמוצא אחרון ובהפעלת שיקול דעת פרטני ומקצועי לגבי כל חתול וחתול.


המדיניות החדשה של עירית ראשל"צ, שמתבטאת בתקנה העירונית שבכוונתה להחיל ושנתמכת  באידיאולוגיה המעוותת של צער בעלי-חיים ת"א ו"הכל חי", גוזרת בפירוש הרעבה והמתה של חתולי הרחוב.


אנחנו קוראים לכל הציבור, לכל חברי הכנסת ולכל הרשויות הממלכתיות להתנגד בתוקף למדיניות של עיריית ראשל"צ ושל הארגונים שתומכים בה. אנחנו דורשים מעיריית ראשל"צ לשתף פעולה עם התושבים האיכפתיים ועם העמותות להגנת בעלי-החיים במטרה להציל את חתולי הרחוב, להשקיע בעיקורים וסירוסים ולקיים גישור והידברות בין תושבים שמתלוננים על הטרדת החתולים לבין נציגי העמותות.


בכבוד רב,
אתי אלטמן
דוברת ומייסדת
"תנו לחיות לחיות"
בשם הארגונים להצלת בעלי חיים ואוהבי, ומאכילי החתולים.