22/11/2005

רק לאחר כשעתיים, כשהמפגינים נרטבים בגשם, מתעמתים עם אנשי הפיקוח העירוני שרשמו דוח"ות ושמרו על הסדר, הואילו היועצת המשפטית של העירייה גברת עופרה יעקב והוטרינר העירוני ד"ר יונתן אבן צור, לקרוא לישיבה לאתי אלטמן, דוברת ומייסדת "תנו לחיות לחיות", עופרה רוזנשיין, יו"ר עמותת "ראשון אוהבת חיות", שלמה תושב העיר, ודפנה טלמון מ"תנו לחיות לחיות".


במהלך הפגישה שנערכה בבניין העירייה הציגו הגב' יעקב וד"ר אבן צור את שתי ההצעות לחוקי עזר עירוניים: מיסוד תחנות האכלה וחוק שמירת הסדר והניקיון. "מדובר על שני חוקים נפרדים" אמרו. על פי יעקב, שני החוקים עומדים באותו מקום בתהליך האישור. "מועצת העיר אישרה את החוקים וכעת גורמים ממשלתיים צריכים לאשרם" כך אמרה. אבן צור ביקשה להבהיר שהחוק הועבר לא בחטף אלא על פי כל הפרוצדורות המקובלות.

לטובת התושבים ולטובת החתולים


יעקב ניסתה להבהיר שהחוק יעשה סדר והוא "לטובת תושבי העיר ולטובת חתולי העיר". ואילו אבן צור אמר כי "השירותים הוטרינרים במשרד החקלאות החליטו לכתוב נוהל חדש. שיחייב את הרופאים הוטרינריים". והוא מסביר "אם כתוב בנוהל שיש להאכיל בתחנה מסודרת, הוא מחייב את הוטרינר ולא את התושבים". נוהל העבודה החדש "ייתן תשובות והסברים: איך להאכיל כדי שהסביבה לא תיפגע, כדי שהמאכילים לא יתקלו בבעיות שונות וכן מדובר על אחריות העירייה בנושא זה".


"היום, אם שכן פונה ואומר שמפריע לו" הסביר אבן צור "העירייה באים לבדוק, ואם לא מוצאים שום בעיה, הוא ימשיך להתעמת ומי שיפגע – החתול".


בירוקרטיה של אישור תחנות


"אולם, אם המאכיל יבוא ויבדוק, יקבל אישור מהעירייה להפעלת תחנת ההאכלה, יש לו תעודה ואם לשכן יש עניין שיבוא לשירותים הוטרינריים ויגלה שזו תחנה מסודרת עם רשיון" אמר אבן צור.


אבן צור הדגיש שהחוק בא לכבד את זכויות החתולים, אבל גם את זכויות התושבים. "ניתן יהיה לבקש את האישור בפקס ואפילו בטלפון" אמר, "וכך למנוע הליך בירוקרטי ארוך ומעייף. נציג מטעם העירייה יגיע לתחנת ההאכלה לבחינת אישורה". אבן צור הדגיש שכל אדם יוכל להאכיל איפה שרוצה, כולל איפה שמאכיל היום, רק באישור. והאישור נדרש החל מחתול אחד.


נציגי העמותות ניסו להבין מה קורה אם אדם לא קיבל אישור, מה יעשו החתולים, האם יעבירו אותם לתחנה אחרת, וניסו להסביר לנציגי העירייה שמדובר בהתעללות, מה שיגרור מוות מרעב של חתולים רבים שעד היום זכו להאכלה מסודרת. מוות יעורר מחלות וכן כמות המכרסמים בעיר תעלה. "על כל אדם" אמרה רוזנשיין "יש שתי חולדות מתחת לאדמה. וכשחתולים לא יהיו אלה יצאו וישתלטו על העיר" אבן צור ביטל את המשפט, ואמר שאין כל אמת בכך שחתולים הם ששומרים על כמות המכרסמים בעיר.


אלטמן ניסתה להבהיר לאבן צור שאם לא יורידו את החוק הם צפויים למהומות. ורוזנשיין הציעה שתגיש תכנית חלופית.


לבסוף סיכמה היועצת המשפטית את הפגישה, והציעה שרוזנשיין יחד עם אלטמן ונציגי אוהבי החתולים יכינו תכנית חלופית אותה יגישו תוך שבוע. התכנית של אבן צור ושל נציגי אוהבי בעלי החיים יוצגו בעירייה והם שייבחרו את התכנית הטובה ביותר.


נכונה הפתעה


הבוקר (ג' 22.11), נכונה לאתי אלטמן הפתעה או שמא מדובר על צירוף מקרים אכזרי: לאחר שהוסכם בסוף הערב על כתיבת הצעה חלופית, הגיע לידיה של אתי אלטמן מכתב שנכתב על ידי דובר ארגון הרופאים הוטרינריים ברשויות המקומיות.


ארגון הרופאים הוטרינריים ברשויות המקומיות פותח במאבק נגד חתולי הרחוב בישראל


איגוד הרופאים הוטרינריים ברשויות המקומיות הכריזו היום על פתיחת מאבקם נגד חתולי הרחוב ונגד עשרות אלפי המאכילים בישראל.


איגוד הרופאים הוטרינריים ברשויות המקומיות שיגר הבוקר פניה לממשלת ישראל, בעניין חתולי הרחוב, אשר הועברה הבוקר לאמצעי התקשורת על ידי איש יחסי ציבור מטעמם.


האיגוד מתאר במכתבו תמונת מצב קודרת ומעוותת אודות מאות תלונות המתקבלות מתושבים החוששים ממחלות, אודות נשיכות ושריטות, אודות מפגעים ומחלות וכיו"ב.


בנוסף, מהווה מכתבם של חברי האיגוד הודעה ברורה בדבר כישלונם התפקודי כוטרינרים רשותיים.


הם, הוטרינריים הרשותיים, תפקידם לטפל בחתולי הרחוב. עליהם לדאוג לעיקורם וסירוסם של החתולים, למתן חיסונים, לקביעת פינות האכלה מסודרות, לחינוך הציבור לדאגה וטיפוח של בעלי החיים.


עיריית ראשון לציון, באמצעות הוטרינר הרשותי ד"ר אבן צור, ירתה את יריית הפתיחה במאבק נגד חתולי הרחוב וכעת צועד איגוד הרופאים הוטרינריים ברשויות המקומיות בצעדי ענק בעקבות חברם ד"ר אבן צור.


אנו, כארגון להצלת בעלי חיים, נשתף פעולה ונתמוך בכל מבצע אשר יוביל כל רשות מקומית לסירוס ועיקור חתולי רחוב, קביעת פינות האכלה מסודרות ופעולות ציבוריות למען בעלי חיים.


אנו קוראים לחברי הממשלה, לחברי הכנסת ולראשי הרשויות המקומיות לדחות לאלתר את ניסיונם של איגוד הרופאים הוטרינרים ברשויות המקומיות להביא בעצם לחיסולם של רבים מחתולי הרחוב בישראל במוות אכזרי מרעב.

מכתבו של איתן כבל