03/11/2005

גם  כשהגיעו למעבר אפשרו רשויות מעבר קרני כניסה לטרמינל של משאיות נושאות מלט בטרם הוחל בהעברתם של העגלים המיוסרים.


 בידינו תמונות סטילז וצילומי וידאו שצולמו במסוף קרני. בין היתר, ניתן לראות עגל גוסס, שקרס חסר אונים על הרצפה המזוהמת של משאית, ונרמס בצפיפות תחת רגלי העגלים האחרים.  ראו הסרטון: http://www.animal-tv.org/video/veal2.wmv (באדיבות יומן חייתי http://www.animal-tv.org )    


 עד לרגע זה לא ברורה עילת העיכוב הממושך. כנגד טענת רשות שדות התעופה, לפיה המשלוח לא תואם מראש כראוי, מקורות אחרים מסרו ל "תנו לחיות לחיות" , כי המשלוח יצא מהקרנטינה רק לאחר תיאום מלא.


 יהא האשם אשר יהא, המקרה הנוכחי, שמצטבר למקרים קודמים, מוכיח שיש לעצור את היבוא של עגלים וכבשים מאוסטרליה – יבוא שכרוך מעצם טיבו בהתעללות קשה, כשכל פעם מתגלה "תקלה" חדשה שאת המחיר לה משלמים בעלי-החיים.


 העגלים שעוכבו על המשאיות במסוף קרני הגיעו לישראל מאוסטרליה לפני כשבועיים ושהו עד אתמול בקרנטינה ליד הקיבוץ אילות. המסע מאוסטרליה נמשך כשבועיים שלושה. מדובר במסעות מוות אכזריים. עגלים וכבשים מועמסים בצפיפות על ספינות ענק, אשר מובילות אותם על פני מחצית כדור הארץ רק על מנת שיישחטו בסוף המסלול. בדרך נחשפים בעלי-החיים למצוקה קשה בשל הצפיפות, הטלטולים, הצורך להסתגל לתזונה אחרת, שינויי האקלים והחום הכבד כאשר הספינה חוצה את האזורים הטרופיים ומגיעה למזרח התיכון. מסעות המוות הללו נמשכים אך ורק בשל אינטרסים כלכליים ושיקולי מס, שגורמים לסוחרים להעדיף יבוא של בעלי-חיים חיים על יבוא בשר.


  "תנו לחיות לחיות"  קוראת לשים קץ למסעות המוות של בעלי-חיים חיים מקצה העולם עד קצהו.


  "תנו לחיות לחיות"  קוראת גם לחקירה ממצה של הפיאסקו הנוכחי, ולהסקת מלוא המסקנות.


 אין לאפשר את ההעברה לעזה של העגלים שנותרו בקרנטינה באילות, עד שלא תושלם החקירה וייושמו בשטח כל לקחיה.


 הסרטון: http://www.animal-tv.org/video/veal2.wmv (באדיבות יומן חייתי http://www.animal-tv.org )    


 בכבוד רב,


 אתי אלטמן
דוברת ומייסדת
"תנו לחיות לחיות"


[email protected]


www.letlive.org.il