24/08/2005

תגיע מחר בבוקר ותיקח אותו בלי בעיה". דרור הגיע למחרת (היום, 23 באוגוסט) לתחנת ההסגר העירונית ומצא את כלבו שוכב מת בכלוב יחד עם שתי גוויות נוספות של כלבים. דרור ההמום שאל מה קרה, ונענה שהכלב הוכש על ידי נחש. לא נתנו לו או לאישתו להיכנס לתא ולקחת את כלבם המת האהוב.

אני רוצה לדעת, למה לא נתנו לדרור ואישתו את כלבם? האם יש סיבה אחרת למותו, אותה ניסו להסתיר ומה קרה לשני הכלבים המתים הנוספים ששכבו איתו?!


בשיחה עם מנהל המתקן, טען ד"ר ברזילי כי לא ידע על המקרה ולא ידע על הנחש.
איך יתכן כי וטרינר המתקן (לא מדובר במתקן עם מאות כלבים) ד"ר ברזילי, שלו אחריות ישירה על הנעשה במתקן לא ידע על המקרה? איך יתכן שמסתובב נחש בכלבייה וכולם עוברים לסדר היום מבלי שיינקטו צעדים לחיסול הבעיה. מאוד תמוה בעיני.


תחנת ההסגר בבית-שמש היא ביזיון ובושה לכל עיר מתוקנת של המאה ה-21. התחנה מזוהמת, מסריחה ומוזנחת. הכלבים האומללים נמצאים בתוך התאים בצפיפות נוראית ומתפלשים בצואתם הם. תאי המתקן הם בגודל מטר על מטר ובגודל לא סביר זה דוחסים מספר כלבים, אף בגדלים שונים (דבר מזעזע לכשעצמו- הכלבים הגדולים תוקפים ואפילו הורגים את הקטנים).


היכן החמלה, היכן האנושיות ואהבת בעלי החיים שאמורים להיות לחם חוקם של וטרינרים בכלל ואנשים שעובדים עם בעלי חיים בפרט? 


אנחנו סבורים, שלכאורה, הכלב, כמו גם שני הכלבים האחרים הומתו בתחנת ההסגר וזו אולי הסיבה בגללה לא נתנו לדרור לקחת את גופת הכלב. אם לא היה מה להסתיר היו משחררים את הגופה. בשיחה עם הוטרינר העירוני ד"ר ברזילי, הוא הודה כי הוא כלל לא יודע על המקרה, ולא ראה את הכלב. ואני תוהה האם מישהו שאינו וטרינר, כך שאינו מוסמך על פי חוק צער בעלי חיים להמית בעלי חיים, המית את הכלב בכלביה.   


מכיוון שזו לא הפעם הראשונה שאנו שומעים סיפורים מסמרי שיער על מעללי תחנת ההסגר בבית שמש, הגיע הזמן לחקור את האירוע ואת התנהלות תחנת ההסגר באופן שוטף. יש למצוא את העובד שהביא את הכלב לתחנת ההסגר, שזה ייתן את הדין למותו ויש להשעות את הוטרינר, ד"ר ברזילי לאלתר, מכיוון שזה אינו האירוע הראשון המתרחש בתחנת ההסגר העירונית ובתחנה של מטה יהודה שנמצאת תחת חסותו. לראיה, השעיותיו הקודמות.


לדעתי, ד"ר ברזילי אינו ראוי לשמש רופא וטרינר וזוהי תעודת עניות לשירותים הוטרינריים העירוניים, שאדם מסוג זה משמש כסעד אנושי לבעלי החיים חסרי הישע וחסרי הפה.



מקווה שינקטו הצעדים המתאימים. (העתק מכתב שנשלח לשרת המשפטים ציפי ליבני, ראש העיר בית שמש, מר דניאל וקנין וד"ר חיימוביץ' מנהל השירותים הוטרינריים)



אתי אלטמן,
דוברת ומייסדת "תנו לחיות לחיות"