09/04/2005

ביום 14.12.04 הלכה לעולמה פאני בן שושן, תושבת באר שבע, שבוע ימים לאחר שהציתה עצמה כאקט של ייאוש ומחאה על כוונת השירותים הוטרינריים לקחת ממנה את כלביה.

פאני, אישה ערירית חסרת אמצעים הקדישה את חייה לבעלי החיים העזובים והפצועים אשר היו כל עולמה. חברים מספרים כי פאני, ילידת מרוקו, ננטשה בלידתה ועברה ממשפחה אומנת אחת לשניה. חוויית הילדות הקשה הותירה בה את חותמה – היא לא יכלה לראות יצור חי נטוש וחסר בית ונהגה לאסוף אליה בעלי חיים במצוקה אשר זכו לקבל ממנה חום ואהבה. הניעה אותה אמונה חזקה באל ואהבה גדולה לבעלי החיים.

פאני הייתה דמות מוכרת היטב בבאר שבע. רבים יזכרו אותה צועדת עם עגלתה לשוק כדי להביא לכלביה שיירי בשר. היא הייתה אישה עממית אך בעלת אינטליגנציה גבוהה. היה לה חוש הומור, פנים מאירות וחיתוך דיבור מרוקאי כבד. מכריה יעידו על יופי אנושי נדיר. אך לממסד הקר והמנוכר זה לא אמר דבר.
במשך שנים נלחמה פאני ברשויות אשר בקשו לקחת ממנה את כלביה. היא הבהירה פעמים רבות שבכוונתה להתאבד אם יילקחו ממנה הכלבים ובאחד המקרים, לפני כחמש שנים, אף התבצרה על גג עם מכלי גז בכוונה להרוג עצמה. נחישותה הצילה אותה ואת כלביה בכל פעם מהגורל האכזר אך הממסד לא הרפה. לאחרונה, כאשר שוב הוחלט על פינוי הכלבים, הודיעה פאני באגף הרווחה של העירייה שבכוונתה להרוג עצמה וגם הבהירה כיצד תעשה זאת – תשפוך על עצמה שני ליטר בנזין ותדליק את הגפרור. וכך היה.
כל הנוגעים בדבר ידעו על הסכנה הברורה ובמקום לסייע בפתרונות הולמים ניהלו מאבקים חוזרים ונשנים באשה האומללה וטובת הלב עד ששברו אותה באטימותם והביאו אותה למעשה של ממש.
זה לא היה מעשה של טירוף אלא של מחאה. צעקה גדולה אל מול ממסד קר וחסר לב. צעקה למען בעלי החיים, למען האוהבים אותם ולמען אנושות טובה יותר.
פאני היא סמל עבור אלו המקדישים את חייהם למען בעלי החיים ונאלצים להיאבק מדי יום למענם אל מול מציאות אטומה ואכזרית.

למען זכרה של פאני אנו מבטיחים להמשיך את מאבקה להצלת בעלי החיים.

עמותת תנו לחיות לחיות