11/08/2016

תגיות:
,,,,

 

המחיר הנורא של כוס חלב

הגיע אלינו השבוע תיעוד נדיר של המלטה ברפת בכפר ויתקין:

צפו בסרטון כאן

"הרפתן יילד את העגל הקטן, לידה קשה, האימא זועקת מכאבים, הכריחו אותה ללדת בעמידה, העגל מתקשה לצאת, שמו לה מכשיר מתכתי כדי שהוא יוכל לצאת ממנה, הוא יצא סוף סוף, ודמעה זלגה לאמא, כואבת ומדממת, לא יכולה לזוז, הראש תקוע בין הברזלים, הרפתן שלף את התינוק החוצה, בלי טיפת רגש, מנקה אותו עם חציר, העגל התינוק מתקשה לנשום שוכב סנטימטרים ספורים מאמא שלו….והיא לא יכולה להגיע אליו…לא נתנו לו לינוק מאימא שלו, הרפתן והעובד שלו מגיעים עם שוקרים חשמליים להזיז אותה, הלכתי משם…לא יכולתי לראות את זה אך שמעתי כל בזז של חשמול, כל כאב של האמא שרק ילדה….
העובד של הרפתן התחיל לבעוט באמא בישבן כי השלייה תקועה לה שם מדממת…התחננתי שיפסיק…

פספסתי את ההפרדה של העגל והאמא, ראיתי אותו שוכב ב"תינוקיה" לבד, בלי אמא, עוד מלא דם ושאריות לידה…. באו לתת לו חלב, כנראה מלאכותי…"

בעקבות תלונה שהגשנו למשרד החקלאות, הגיעו למקום מפקד יחידת פיצו"ח מרכז (פיקוח חי וצומח) ומנהל הלשכה הווטרינרית בשרון ונפתחה חקירה פלילית.

הפוסט הזה מופנה לכולנו אך בעיקר לאימהות.

אמא יקרה, אל תגרמי צער לאמא אחרת. בדיוק כמוך, אמא פרה נושאת את תינוקה 9 חודשים בבטן, אך בגלל שהיא פרה, היא אינה יכולה ללקקו באהבה לאחר הלידה, והוא נלקח ממנה בכוח…

אל תתנו את כספיכן לקניית מוצרי חלב, היום בכל החנויות יש מדפים על גבי מדפים של מליוני סוגים של חלב מן הצומח (שקדים, סויה, אורז, אגוזי לוז, קוקוס ועוד ועוד).
הפרה לא רוצה לתת חלב לבני אדם, היא רוצה לתת חלב לעגל.

בואו נשים ביחד סוף לרפתות האלה.