26/07/2016

תגיות:
,,,,

 

להפסיק את המשלוחים החיים

בדיון היום בוועדת הכלכלה של הכנסת, שר החקלאות אורי אריאל אמר הכול חוץ מאשר להתחייב להפסיק את המשלוחים החיים, או אפילו להפחית את מספר בעלי החיים שעוברים את הסיוט.
הוא סיפר איך הוא מדבר עם שגרירים בבקשה שיקדמו מהלכים כדי להגדיל את יצוא הבשר הטרי מארצותיהם לישראל (כדי שיחליף את המשלוחים החיים). הוא סיפר שהוא מבקש ממשרד הבריאות להאריך את חיי המדף של בשר מיובא. הוא אמר שדיבר עם דני דנון כדי שנקדם באו"ם שינוי של החוק הבינלאומי (למה? לא ברור. הרי אין בחוק הבינלאומי שום דבר שימנע את הפסקת המשלוחים החיים).

לא רק אנחנו כעסנו. גם חברי הכנסת ציפו ליותר מזה. הם שאלו על מספרים, על לוחות זמנים, ולא קיבלו תשובות מספקות. כמה מהם הציעו שאם משרד החקלאות לא יראה תוצאה אפקטיבית בשטח, הוועדה תקדם חוק בנושא. בינתיים אין תוצאה אפקטיבית: להפך, מספר בעלי-החיים במשלוחים החיים רק עולה, ובקצב הזה יחצה השנה את קו ה-400 אלף.

תודה לחברי הכנסת Tamar Zandberg תמר זנדברג יעל כהן פארן Yael Cohen Paran Sharren Haskel שרן השכלדב חנין Dov Khenin איציק שמולי | Itzik Shmuli Nurit Koren יעל גרמן איילת נחמיאס ורבין – Ayelet Nahmias Verbin איתן כבל איתן ברושי – Eytan Broshi שהשתתפו בדיון!