23/05/2016

תגיות:
,,,

 הצטרפו להתנגדות ועיזרו לנו להציל את הצבאים במצפה נפתוח מתכנית בנייה מסוכנת, שתהרוג אותם ואת בעלי-החיים האחרים במקום!

 

כבר חתמת?

להצטרפות להתנגדות לבנייה במצפה נפתוח היכנסו לקישור:https://docs.google.com/…/1jvQdYPj88IgddbTrZ_kC8Nc…/viewform

הצטרפו להתנגדות ועיזרו לנו להציל את הצבאים במצפה נפתוח מתכנית בנייה מסוכנת, שתהרוג אותם ואת בעלי-החיים האחרים במקום!

הצבאים ובעלי-החיים האחרים שבמצפה נפתוח, בצמוד לירושלים ממערב, שוב בסכנה!

אחרי שנים של מאבק מוצלח בתכניות בניה במקום, מנסה המדינה לאשר תכנית בניה במצפה נפתוח באמצעות הוותמ"ל – ועדה בעלת סמכויות שעוקפות את הליכי התכנון הרגילים, ושהוקמה על רקע משבר הדיור.

"מצפה נפתוח" הוא אזור המחיה של אינספור בעלי-חיים הכולל עשרות רבות של מינים ביולוגיים, זאת בזכות מגוון גדול של נישות אקולוגיות צמודות זו לזו. במיוחד בולט במקום עדר הצבאים – אחד העדרים היציבים האחרונים באזור ירושלים. תכנית הבניה צפויה להרוס כמחצית מנחלות הצבאים, ולהשפיע לרעה גם על שטחים נוספים. המשמעות של התכנית: הריגה מאסיבית של בעלי-חיים.

עיריית ירושלים עצמה מתנגדת לתכנית, וטוענת שאין צורך בהקמת שכונה חדשה במקום, ושקיים פוטנציאל של תכנון ובניית דירות בתוך העיר במסגרת התחדשות עירונית, אשר עונה על צרכיה של ירושלים.
גם החברה להגנת הטבע מתנגדת בתוקף לתכנית, בשל הערכיות האקולוגית הגבוהה של האזור, והקרן הקיימת לישראל אף הגישה הצעה חלופית, שתשמר את האזור כשטח טבעי.

אנו חיים כיום בעידן של איום חסר תקדים על המגוון הביולוגי של כדור הארץ, איום הנובע ברובו ממעשי האדם. אומדים כי קצב אובדן המינים הביולוגים ובתי-הגידול המיוחדים עולה כיום פי 500-50 על קצב העבר. מרשימת המינים בסכנת הכחדה שפרסם האיגוד העולמי לשימור הטבע ומשאבי הטבע (IUCN), עולה שרוב המינים השרויים בסכנת הכחדה סובלים מאובדן בתי-גידול. אם תימשך מגמה זאת, עד סוף המאה ה-21 צפויים להיכחד כמחצית המינים החיים כיום.

בישראל שיעור בעלי החיים השרויים בסכנת הכחדה גבוה ביחס לשיעורם במדינות אחרות בעולם: 56% מן היונקים, 71% מן הדו-חיים, 33% מן הזוחלים,19% מדגי הנחלים והאגמים ו- 19% מן העופות המקננים מוגדרים כמינים בסכנת הכחדה, ומ-2,2882 מיני צמחי הבר בישראל הוגדרו 414 (18%) כמינים בסכנת הכחדה.

בכוונתה של עמותת "תנו לחיות לחיות" לעמוד לצידם של בעלי-החיים ולעצור את הפגיעה בסביבה הטבעית שלהם ואת הכחדתם – לכן נגיש התנגדות לתכנית הבניה בשל פגיעתה האכזרית בבעלי-החיים.

אם גם אתם מעוניינים להצטרף אלינו – היכנסו לקישור והוסיפו את פרטיכם:https://docs.google.com/…/1jvQdYPj88IgddbTrZ_kC8Nc…/viewform