09/03/2016

תגיות:
,,,,,

בעקבות עתירה של תנו לחיות לחיות, נחשפו חומרים פנימיים של מועצת החלב ושל משרד הפרסום שלה, שמלמדים כיצד המועצה קנתה ב-400,000 ₪ "מדור לתזונת ילדים" בפורטל ynet, ועסקה באמצעותו בתעמולה לצריכת מוצרי חלב. לאחר שהגשנו את העתירה, נעצרה העסקה והמדור הפסיק לפרסם פרסומים חדשים.

 

מהחומר שקיבלנו לפי חוק חופש המידע עולה הדאגה של המועצה, וכפי שנכתב שם כרציונל לפרויקט "התקשורת מתעלמת מחשיבות החלב לתזונתנו ומתרכזת בדברים אופנתיים יותר כמו טבעונות, צמחונות, צער בעלי חיים וכדומה".

 

התשובה של מועצת החלב היתה להיכנס לחוזה בשווי של 400,000 ₪, לפיו יוקם "מדור תזונת ילדים" בפורטל ויינט. למועצה הובטח לחשוף קהל יעד

 

תמורת 400,000 ₪ נחשוף את קהל היעד הממוקד באופן נרחב ומתמשך ל"עולמות תוכן רלוונטיים". "נשרת נאמנה" כך הובטח "את החיבור בין מועצת החלב לבין תזונת ילדים".

 

המועצה עקבה מקרוב אחרי הפרסומים – לא מתוך אכפתיות לתזונת ילדים אלא בגישה שיווקית טהורה. "שימי לב איך נושא הגבינה הצהובה והשוקו נכנס יפה", כתבו ממשרד הפרסום למועצת החלב באחד המקרים.

 

למה מועצת החלב זקוקה לפרסום מניפולטיבי כזה? כי טבעונות וצער בעלי-חיים אינם סתם אופנה. יש להם אחיזה הולכת וגדלה בחברה.

 

מועצת החלב, הציבור אינו פראייר! הוא רוצה עובדות על תזונה בריאה. הוא רוצה עובדות על האופן שבו מייצרים את המזון. בעולם הפרסום אולי יש לכם יתרון, אבל בעולם העובדות אין לתעשייה שלכם עתיד.

לכתבה שעלתה באתר העין השביעית לחצו כאן