18/11/2015

תגיות:
,,,,,,,

תנו לחיות לחיות בשיתוף עם משרד החקלאות חילצו 14 כלבים שהוחזקו בתנאי התעללות נוראיים במחסן.

בימים האחרונים התקבל דיווח אודות בית גידול המחזיק כלבים בתנאים קשים, במחסן בשטח הכלבייה של גליל ים, המהווים לכאורה עבירה על חוק צער בעלי חיים, ונחשבים התעללות חמורה עד כדי התאכזרות בכלבים. עם קבלת הדיווח, הוציא משרד החקלאות צו בית משפט לחיפוש במקום ותפיסת בעלי החיים בו בבית משפט השלום בחדרה.

ביום ראשון השבוע, עם הגעת מפקחי המשרד, לא נראו הכלבים המדוברים בשטח. לאחר בדיקה עם המתלונן נשמעו קולות מרוחקים של נביחות מתוך מחסן סגור. כאשר בעל הכלבייה נשאל אודות הימצאותם של הכלבים נענו המפקחים בשלילה. רק לאחר חשיפתם, בעל המקום טען כי הכלבים כלל לא שייכים לו.

כאשר נכנסו מפקחי המשרד אל שטח המחסן, נתגלו 14 כלבים, גורים בני מספר שבועות ואמהותיהם היושבים בכלובים בחושך ללא אוורור, חלונות או אור יום. הכלובים היו ללא כל תיעוד ומטונפים בשתן וצואה. רוב הכלבים, היו ללא שבבים, ללא חיסוני כלבת או כל תיעוד רפואי של רופא וטרינר ומוחזקים במקום למטרת הרבעה וסחר, חלקם היו עם פרווה מלוכלכת. עם מציאתם, מפקחי המשרד העבירו את הכלבים למתקן מוגן לבדיקות רפואיות, ולאחר מכן יילקחו לטיפול ולשיקום. במקביל, בעל הכלבים זומן לחקירה פלילית.

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על פי חוק בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, אמרה השבוע: "מדובר באירוע חמור במיוחד, בו הכלבים חסרי הישע סבלו מאוד. אני תקווה שלאור העובדות בשטח, המדברות בעד עצמן, יגזור בית המשפט על הנאשם עונש מרתיע וחמור מספיק, אשר יביא למיגור תופעות אלו בעתיד".

יעל ארקין, מנכ"ל "תנו לחיות לחיות": "שוב אנו רואים שקנייה של כלבים כרוכה בסבל רב עבור אותם כלבים. במקום לקנות תאמצו כלבים מהסגרים עירוניים ועמותות. חייבים להפסיק את התופעה הזאת של בתי גידול שמתנהלים הרחק מעינינו ובתנאים מזעזעים".