15/11/2015

תגיות:
,,,,,,

השר אורי אריאל בישר לנו על כך ואנחנו מברכים מכל הלב על השינוי בעמדתו ועל הנכונות לשתף פעולה למען החתולים ולמען כל בעלי החיים.

 בישיבה שהתקיימה בהשתתפות נציגי משרדי המשפטים, החקלאות, הגנת הסביבה והאוצר, סירב וינשטיין לקבל את עמדתו של אריאל, שהחליט בשבוע שעבר להקצות למחקר את כל התקציב המיועד לעיקור וסירוס בעלי חיים משוטטים, בסך 4.5 מיליון שקלים בשנה.

סירובו של אריאל להקצות משאבים לעיקור וסירוס נובע מכך שהפעולות האלה נוגדות את אמונתו. בקול קורא להגשת הצעות למחקרים שפרסם משרד החקלאות בשבוע שעבר, נכתב בהתייחס לעיקור וסירוס כי "פרוצדורה זו עומדת בניגוד לאמונות דתיות או אידיאולוגיות של מגזרים שונים בישראל"

היועמ"ש ביקש לדעת אם יש מדינה מפותחת שהחלה בתהליך של עיקור וסירוס חתולי רחוב והפסיקה אותו בשל חוסר יעילות – ונענה בשלילה. אריאל עשה מאמצים לשכנעו לתמוך בעמדתו, אך וינשטיין הורה לו לבטל את הקול הקורא שהוציא משרדו ולעביר את התקציב לעיקור וסירוס, כפי שהיה בשנים קודמות. וינשטיין הדגיש כי החוק הייחודי, בצירוף עמדת אנשי המקצוע התומכים בעיקור וסירוס וההשוואה למדינות אחרות בעולם, מחייבים אותו לקבל את הטענות המופיעות בעתירת תנו תנו לחיות לבג"ץ. המדינה צפויה למסור בימים הקרובים את תשובתה לבית המשפט.

לכתבה בעיתון "הארץ"