04/08/2015

תגיות:
,,,,,

  

כתבו לשרי הממשלה: יצור חי אינו "עודף ייצור". את התעשייה האכזרית של בשר העוף יש לצמצם למינימום האפשרי. ההסדר שמונע עודפי אפרוחים חייב להישאר על כנו.

 

ניתן לשלוח מכתב אוטומטי בקישור הזה: http://kfir.tqsoft.co.il/kahlon

 

בנוסף, מוזמנים לכתוב בצורה מכבדת ומנומסת בדפי הפייסבוק של ראש הממשלה והשרים.

 

כשאתם כותבים זכרו: מי שהעלה את ההצעה לא התכוון בה לפגוע בבעלי-חיים, אולם חשוב להסב את תשומת לבו לפגיעה הזו. זכרו גם: השפה שלכם היא הפנים שלנו. היו מנומסים, מדויקים, מכובדים ומכבדים.

 

 

ואלה הפרטים המלאים:


• כיום המצב בשוק בשר העופות הוא שמגדלים את מספר התרנגולים שהצרכנים בסופר דורשים, ולא משתלם לגדל יותר מכך. מאחר שהמדגרות מסוגלות להדגיר יותר אפרוחים מהביקוש הזה, מה שגרם בעבר לעודפי-ענק, מניעת העודפים מעוגנת בהסכם בין המדגרות.

• הרפורמה המוצעת היא לאפשר גידול אפרוחים ללא הגבלה – במטרה להציף את השוק באפרוחים, שרבים מהם יגודלו ויישחטו רק כדי להיזרק לפח. משמעות המהלך היא ייצור עודף של לפחות 20 מיליון אפרוחים כל שנה, אשר ייוולדו לחיים של סבל במדגרות, לולים ומשחטות, בלי שיש להם ביקוש. מתוך אותם עשרים מיליון אפרוחים עודפים בכל שנה, כמיליון וחצי לא ישרדו עד השחיטה, ויגססו לאיטם בגלל התנאים הקשים בלולים וגופם המעוות. קרוב לחצי מיליון מהם יושמדו עם בקיעתם, כיוון שיוגדרו על ידי התעשייה כפגומים. 

• לפי הטענה, עודפי האפרוחים יביאו להוזלת בשר העוף. אבל לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מניעת העודפים לא הביאה לייקור של ממש של העוף, מעבר לשינויים שמקורם בשינויי עלויות הייצור.

עיקרון-יסוד במניעת צער בעלי-חיים הוא צמצום מספר בעלי-החיים המשמשים בתעשייה למינימום. למשל, תנאי לניסוי בבעלי-חיים הוא שימוש במספר הקטן ביותר האפשרי של חיות. "עודפי ייצור" בתעשיית הבשר משמעם חיים של יצורים חיים, חשים ונושמים שהתבזבזו לריק. אין זו רק בעיה כלכלית אלא בעיה מוסרית ממדרגה ראשונה.

אנו מודעים היטב לבעיית יוקר המחיה, שכל אחד מאתנו חווה באופן אישי. ישנם אפיקים רבים להוזלת יוקר המחיה. אבל אף אפרוח לא צריך לעבור את סבלות המשק התעשייתי, כשאנו יודעים שאף אין ביקוש לבשרו.

 

בלינק הבא יש אפשרות לשלוח פנייה לשר האוצר ולשרים נוספים לקראת הדיונים השבוע 
http://kfir.tqsoft.co.il/kahlon