19/07/2015

תגיות:
,,,,,

 מתוך הבקשה שהגשנו:
"1. בשנת 2013 נחשפו מקרים קשים של התעללות שיטתית בעופות ע"י משחטת זוגלובק ביישוב שלומי. הגשנו תלונה בעניין, ונפתחה חקירה משטרתית. התיק המשטרתי הועבר לטיפולכם. לצערנו, שנתיים לאחר חשיפת מקרה ההתעללות הראשון, ושנה ושמונה חודשים לאחר החשיפה השניה, טרם הוגשו כתבי אישום בפרשה.
2. נראה שבהנהלת זוגלובק הבינו מהסחבת בטיפול בתיק, כי לית דין ולית דיין. השבוע נחשף תיעוד חדש ממשחטת זוגלובק, שמעיד שהזלזול בחוק ובתקנות נמשך, ושהמקום ממשיך להיות זירה להתעללות אכזרית ושיטתית בבעלי-חיים. קשה שלא לקשר בין מחדלי אכיפת החוק בפרשות משנת 2013 לבין המשך ההתעללות בשנת 2015. באין אכיפה, אין הרתעה. באין הטלת אחריות, נוצרת הפקרות.
3. ההתעללות הנוכחית נחשפה בערוץ 10. ניתן לצפות בכתבה בקישור http://goo.gl/AsdQV9.
4. העבירות שנחשפו בשנת 2013 היו עבירות קשות של התעללות בבעלי-חיים, בניגוד לסעיף 2(א) לחוק צער בעלי-חיים (הגנה על בעלי-חיים), תשנ"ד-1994, ובניגוד להוראות תקנות צער בעלי-
חיים (הגנה על בעלי-חיים), תשס"ב-2011.
בין היתר מדובר באיסוף אלים של תרנגולי הודו שנזרקו מכלובים שנפלו ממשאית בעקבות תאונת דרכים; בהפקרת עופות בכלובים, ללא מזון ומים, למשך שעות ארוכות, פי כמה מהמותר בתקנות, תוך גרימת סבל בל-ישוער; בהחזקת עופות בכלובים לא תקניים ולא תקינים שגורמים ללכידת אברים של העופות בין סורגיהם, תוך גרימת פציעות וסבל קשים; בטלטול והטיה של כלובים, כאשר שוב ושוב עופות נופלים מהכלובים מגובה רב, או מטולטלים בין שמים לארץ כשהם תפוסים בין סורגי הכלוב מראשיהם, כנפיהם או אברים אחרים; בתלישה אלימה מהכלובים של עופות שרגליהם נתקעו בין סורגיהם; בתפיסה אכזרית של עופות וזריקתם באוויר למרחק גדול; בזריקה באוויר של עופות חיים, פצועים ומדממים (לאחר חיתוך גרונם) לגסיסה איטית במכלי מתכת. בכך לא מתמצות ההפרות – ולסבל ולאכזריות אין גבול.
העבירות מוכחות בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים בתיעוד וידיאו מקיף."
נעדכן כמובן בתשובת הפרקליטות ובהתפתחויות נוספות. יחד נעצור את המתעללים. גם באמצעים משפטיים – אבל בעיקר על ידי זה שנפסיק לשלם להם על תוצרי ההתעללות.