13/12/2015

תגיות:
,,,,,,

 הוראות שמובילות לכך שכלבים, שאין לאיש ספק בבריאותם, נתלשים מבתיהם ומוחזקים במשך עשרה ימים במכלאות רק כדי לקיים הוראות של חוק דרקוני מלפני שמונים שנה. רבים וטובים ניסו כבר לפעול לשינוי ההוראות האכזריות האלו. לפי הבדיקה שעשינו, הראשון להציע חוק לתיקון פקודת הכלבת היה יוסי שריד ז"ל עוד בשנת 2005. בכנסת הנוכחית יזמו ראש השדולה לזכויות בעלי-חיים, חבר הכנסת איציק שמולי, וכן חבר הכנסת דב חנין הצעות חוק לתיקון המצב. אליהם מצטרפת היום גם חברת הכנסת הטרייה שרן השכל שהודיעה על כך היום מעל דף הפייסבוק שלה. להצעות החוק לתיקון פקודת הכלבת הצטרפו בכנסת הנוכחית גם חברי הכנסת רועי פולקמן, יעל גרמן, איתן כבל, תמי זנדברג, מסעוד גנאים ועבדאללה אבו מערוף.


קאיה אמנם נשכה, אבל איש אינו חושש שמא היא נושאת את מחלת הכלבת, ואיש אינו חושש שלא יהיה עליה פיקוח נאות אם תהיה בהשגחתה של משפחתה האנושית במקום בתחנת ההסגר העירונית. כמו קאיה, כלבים רבים נלקחים מדי שנה להסגרים עירוניים, לא בגלל שיש צורך אמיתי בכך, אלא רק כי אלה הדרישות המיושנות של פקודת הכלבת. 
לפעמים המנגנון האוטומטי של הסגר מנוצל לרעה, כשאנשים מגישים תלונות שווא על נשיכות, כדי לפגוע באחרים דרך פגיעה בכלביהם.

אנחנו מקווים שקאיה תהיה בין האחרונות לסבול מההסדר החוקי המיושן הזה. הגיע הזמן להחליף אותו בהסדר של תצפית בית – למעט במקרים החריגים והנדירים בהם קיים חשש מבוסס שהכלב הנושך נדבק בכלבת.

תודה לראש הממשלה, ששוב מגלה רגישות לבעלי-החיים, ושהורה לגבש הצעות לשינוי המצב הקיים.

תודה למשפחת נתניהו שפתחה את ליבה וביתה לקאיה, כלבה שננטשה בגיל 10 ובגלל גילה, איש לא רצה לאמץ אותה.

 

תודה לכל חברי הכנסת שנאבקים למען בעלי-החיים, תודה לבנימין נתניהו שהודיע אתמול שיפעל לשנות את ההסדר הנוקשה הקיים, ותודה לקאיה שמשלמת את מחיר הישיבה בהסגר, אבל הביאה למודעות של כל ישראל את המצוקה של אחיותיה ואחיה.