10/12/2015

תגיות:
,,,

הכלב "סילק" נכנס ללבם של הרבה מאד גולשי אינטרנט לאחר שברשת הופץ סרטון מרגש שבו נראה סילק שכוב על גבי פסי רכבת ללא יכולת לזוז. 
https://www.youtube.com/watch?v=mf3HIupaLLg
צוות של 'תנו' לחיות לחיות' בשיתוף עם יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות חילץ אותו. אמש פסקה רשמת בכירה בבית משפט השלום בבאר שבע, ליאורה ויינשטיין, כי גבע צין, בעלי כלביית גבע, מי שהיה אמור להשגיח על הכלב בזמן שברח, חייב לשלם לעמותת 'תנו לחיות לחיות' את כל סכום הטיפול הרפואי בכלב וכן שכר טרחת עורך דין והחזר אגרה.

הכלב סילק ברח ככל הנראה מכלביית 'גבע' באחד מימי הסערה בחודש דצמבר 2014. הוא אותר ע"י תנו לחיות לחיות במרחק רב מן הכלבייה, כאשר הוא שוכב על גבי פסי הרכבת ללא יכולת תזוזה, מיובש וסובל משברים מורכבים בשתי רגליו האחוריות. סילק שהה בין פסי הרכבת במשך סוף שבוע שלם עד אשר נמצא על ידי צוות מתנדבים של עמותת 'תנו לחיות לחיות' וחולץ. הוא טופל במרפאתו של ד"ר שיינר במשך כחודשיים, שם עבר ניתוח אורטופדי מורכב ועבר שיקום ארוך ולאחר מכן נשאר בבית המחסה של העמותה עוד מספר חודשים עד אשר נמצא לו בית מאמץ חדש.

הרשמת קיבלה את תביעת העמותה במלואה והוסיפה "אני סבורה שרשלנות הנתבע וחוסר האכפתיות שלו לגבי מצבו של הכלב שנמסר לטיפולו, גוברים על כל חבות שהייתה, אם הייתה, לתובעת". עוד ממשיכה וכותבת בפסק הדין כי "נראה שכל מה שמטריד את הנתבע הוא הסכום הנתבע והוא רואה בכל העניין דבר עסקי בלבד. הוא אף תיאר את יחסיו לכלבים וטען כי אין להאניש אותם ונשמע כי יחסו אליהם קר אף כי אולי יש מי שיחלוק על תחושותיי".

עו"ד לימור שניידר, אשר ייצגה את העמותה בהליך, מציינת כי: "חשיבות הפסיקה אינה רק למקרה ספציפי זה של 'כלביית גבע'. חשיבות הפסיקה היא בכך שכל אדם אשר לוקח כלב תחת אחריותו יבין כי הוא האחראי לדאוג לו גם בעת צרה, וכשם שלא יזנח את אחד מילדיו בעת צרה הוא גם לא יכול לזרוק את האחריות לדאגה לשלום כלבו על העמותות".
מנכ"לית העמותה, יעל ארקין מוסיפה:" אנו כעמותה נמשיך לתבוע בתביעות אזרחיות את מי שינטוש בעל חיים או מי שלא יעניק טיפול לבעל חיים אשר תחת השגחתו. אנו מברכים על הפסיקה החשובה שבאמצעותה נוכל להרתיע כל מי שמבקש לנטוש את בעל החיים שלו ולהסיר מעצמו את האחריות.