05/08/2015

תגיות:
,,,,

 בעקבות תלונה שהגיעה למשרד מעמותת תנו לחיות לחיות על שני כלבים שהוחזקו ללא צל וללא מים בקריית אתא, יצא אתמול (יום ב') צוות של משרד החקלאות לבדוק את התלונה. 

במקום נמצא כלב אחד חי , לאחר שבעקבות הזנחה מתמשכת של הבעלים, לכאורה, מת אחד הכלבים שבבעלות המשפחה מהתייבשות יום קודם. הכלב השני ניצל בזכות ערנות השכן, והוחרם ע"י היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (הפיצו"ח).. הכלב שהוחרם הועבר לטיפול ושיקום במתקן מוגן בעמותת תנו לחיות לחיות.

במשך שבועות התלונן השכן של המשפחה בקרית אתא בפני בעלי הכלבים, כי הם מתעללים בהם ומזניחים אותם. בפוסט שהעלה בפייסבוק הוא כתב "במשך שבועות הם הזניחו את שני הכלבים בחום המטורף הזה לעיתים ללא מים וללא צל בגינה שלהם ! כל יום התלוננתי והם הבטיחו להעביר אותם לבית אחר אך כל מה שאמרו היה שקר וכזב". ביום ראשון, כאשר הגיע לראות מה שלום הכלבים מצא את אחד מהם מת ומתבוסס בצואתו, כאשר זבובים חגים מעל לגופה הטריה. השכן הגיש תלונה דחופה בעמותת 'תנו לחיות לחיות', אשר פנתה מיד למשרד הממונה ע"פ חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר.

ציטוט: "בימים האחרונים בשל בחום הכבד, אנו עדים להמון תלונות ודיווחים של מקרי התייבשות כלבים בשל החזקתם ללא צל וללא מים ובתנאים קשים המנוגדים לחוק ותקנות צער בעלי חיים.
על בעלי הכלבים לדאוג לשלומם של בעלי החיים, לספק להם מים ואוכל כנדרש ולהחזיק אותם במקום מוצל ומאוורר. מדובר בעבירה חמורה על חוק צער בעל חיים, ואנו רואים זאת במלוא חומרת הדין. אנו קוראים לציבור לדווח לנו על כל מקרה של חשד להתעללות או התאכזרות לבעל חיים. כל פנייה נבדקת ומטופלת".

מעמותת 'תנו לחיות לחיות' נמסר: "המקרה מוכיח שוב כי הזנחה של כלב היא פשע והיא יכולה להרוג. החום הכבד מחייב אותנו להיות יותר ערניים בקשר לצרכים של הכלבים שלנו – לדאוג להם למקום מוצל ולמספיק מים ולהבחין שאינם מגלים סימני התייבשות. אנו מתייחסים למקרים של הזנחה בחומרה רבה וחשוב לנו שכל אדם שאימץ או רוצה לאמץ כלב, יבין כי הוא אחראי לדאוג לכל צרכיו של ייצור חי לכל ימי חייו, אחרת הוא צפוי לעונש".

כמו כן נמסר מהעמותה כי הם מוקירים את ערנותם של האזרחים ביחס לבעלי חיים שהאחראים להם מזניחים אותם. "אנו מטפלים בעשרות תלונות של אזרחים מדי יום ומקווים כי לאור התוצאות הקשות, מערכות האכיפה והמשפט יתייחסו אליהן במידת החומרה הראויה".