04/12/2014

תגיות:
,,,,,,,

 מימין לשמאל: חברי הכנסת שמעון אוחיון, שולי מועלם, משולם נהרי, מירי רגב, אורי מקלב, יואל רזבוזובZe'ev Elkin – זאב אלקין
נשמח אם תעזרו לנו להסביר להם (בשפה מכובדת! התגובות שלכם הן הפנים שלנו!), במיוחד לקראת הבחירות הקרבות ובאות, מה אתם חושבים על העובדה שהם סיכלו חקיקה שנועדה להגן על בעלי החיים בישראל. מדובר בהצעת החוק שנועדה להטיל אחריות על מנהלי תאגידים לדאוג למניעת צער בעלי-חיים בתאגיד שהם מנהלים. מנכ"ל תנובה, ברכות: בזכות האנשים האלו אין לך מה לחשוש. גם בפעם הבאה שתיחשף התעללות כמו בפרשת אדום-אדום, מי שישלם את המחיר הם רק עובדי הקבלן.

הבוקר החליטה ועדת החינוך של הכנסת לאשר לקריאה ראשונה הצעת חוק פרטית, שמבקשת להטיל על מנהלים בתאגידים אחריות למנוע התעללות בבעלי-חיים במסגרת התאגיד. ההצעה הוגשה על רקע פרשת אדום-אדום: התעללות קשה ושיטתית בבעלי-חיים בבית-המטבחיים של תנובה. בפרשה זו הועמדו לדין ארבעה עובדי קבלן ופועלים זוטרים, בעוד שהנהלת החברה יצאה ללא שום אישום, אחרי שהמנהלים טענו טענת "לא ידעתי ולא חשבתי לבדוק".

ההצעה אושרה בכנסת בקריאה טרומית ביום זכויות בעלי-החיים השנה, והבוקר הובאה לוועדת החינוך להכנה לקריאה ראשונה. לוועדה הגיעו לתמוך בהצעה חברי-הכנסת דב חנין Dov Khenin Amram Mitzna | עמרם מצנע איתן כבל Tamar Zandberg תמר זנדברגשהם גם בין יוזמי ההצעה, וכן ח"כ מסעוד גנאים.
עוד בין היוזמים: Reuven Ruvi Rivlin – ראובן רובי ריבליןשמונה בינתיים לנשיא, וחברי הכנסת Miri Regev מירי רגבDov Lipman ישראל חסון – Israel Hason זהבה גלאון Zehava Galon Merav Michaeli מרב מיכאלי אחמד טיבי נחמן שי – Nachman Shai
. התנגדו להצעה חברי הכנסת שמעון אוחיון, משולם נהרי ואלכס מילר – ואולם היא אושרה ברוב קולות. בשלב זה ביקשו ח"כ אוחיון וח"כ נהרי רוויזיה – כלומר דיון חוזר. חצי שעה לאחר מכן התקיימה ההצבעה על הרוויזיה, והחלטתה הקודמת של הוועדה בוטלה. בתמונה: חברי כנסת מתאספים בחדר ועדת החינוך, כדי לבטל את החלטת הוועדה על אישור החוק.