08/06/2014

תגיות:
,,,,,,

 בשנה האחרונה בדקה התחקירנית של תנו לחיות לחיות איך נראים החיים שלהן. היא גילתה חזירות שמשתגעות בתאים שלא מאפשרים להן אפילו להסתובב; עובדים שחותכים את אבריהם של החזירים מול עיני אמותיהם וללא הרדמה; בעלי-חיים סקרנים ונבונים שכלואים בתנאים של צפיפות וחוסר גירויים. צפו בתחקיר המלא ושתפו עם חבריכם!
 סירוס ללא הרדמה. למה בעצם עושים את זה לחזרזירים? הסיבה היא שלבשר של חזירים זכרים שהגיעו לבגרות מינית יש לעתים ריח לוואי שהצרכן לא אוהב. וגיל הבגרות המינית הוא גם הגיל בו נהוג לשחוט את החזירים. הסירוס לא מונע לחלוטין את התופעה – ויש דרכים אחרות למנוע אותה – בעיקר סירוס כימי. ואכן, בשורה של מדינות הסירוס אסור, וגם באיחוד האירופי הוסכם שיפסיק תוך פחות מארבע שנים. ומה בישראל? משרד החקלאות הגיש לאישור ועדת החינוך של הכנסת תקנות בעניין החזקת חזירים. טיוטה קודמת כללה איסור על סירוס. התקנות החדשות מתירות סירוס ללא הרדמה. זה הזמן לפנות לחברי ועדת החינוך, לספר להם שראית את תמונות הסירוס ונחרדת, ולבקש שיעמדו על כך שאיסור הסירוס יוחזר לתקנות.

 

 חיתוך זנבות של חזרזירים – למה עושים את זה? חזירים הם בעלי-חיים סקרנים וחקרנים. הם אוהבים לשחק זה עם זה, לנבור, לכרסם. במכלאות הצפופות והמשמימות של התעשיה אין להם במה להתעסק… חוץ מבזנב של חבריהם. וההתעסקות בזנב יכולה להסתיים בפצעים שיכולים לגרום לזיהום ולנזק כלכלי למגדל. אז מה הפתרון? לתת להם יותר מקום ויותר גירויים? לא – במקום זה חותכים להם את הזנב. כך הזנב הקטוע רגיש יותר, והחזרזיר ירחיק אותו מהפה של חברו למכלאה לפני שייגרם נזק. נשמע לכם הגיוני? לנו לא. דרשו גם אתם מוועדת החינוך של הכנסת לאסור על חיתוך זנבות ולחייב את מגדלי החזירים להחזיק אותם בתנאים מינימאליים שימנעו מראש את הבעיה של כרסום זנבות.

 

מכתב לדוגמא:

שלום רב,

 

צפיתי בתחקיר המזעזע ממשק החזירים של קיבוץ להב, ואני פונה אליך בבקשה לעצור את ההתעללות מהסוג שנחשף שם.

 

ב-10.6.2014 יבקש משרד החקלאות מוועדת החינוך של הכנסת לאשר תקנות בנוגע לאופן הגידול של חזירים. התקנות יאפשרו סירוס של חזרזירים בני ימים ספורים, קיצוץ של הזנבות שלהם ושיוף של שיניהם. גם אם המדינה רוצה בהמשך קיומה של תעשיית בשר חזיר, המעשים האכזריים האלו לא נחוצים. קיצוץ הזנב נועד למנוע מהחזירים לפגוע זה בזנבו של זה – אולם כרסום זנבות קורה רק כשמחזיקים את החזירים בתנאים ירודים. הפתרון הוא שיפור תנאי החיים של החזירים ואיסור על הקיטום, כפי שאכן נקבע בשורה של מדינות. גם הסירוס אינו באמת נחוץ לתעשייה, ובאיחוד האירופי הוחלט על הפסקתו בתוך ארבע שנים.

 

אני פונה אליך בבקשה לא לאפשר לתקנות לעבור עד שלא יעוגנו בהן איסורים על מעשי האכזריות האלה!

את המכתב יש לשלוח ל:

יו"ר הוועדה – ח"כ עמרם מצנע (התנועה) – [email protected]

ח"כ שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) – [email protected]

ח"כ גילה גמליאל (הליכוד) – [email protected]

ח"כ משה פייגלין (הליכוד) [email protected]

ח"כ רות קלדרון (יש עתיד) [email protected]

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) [email protected]

ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) [email protected]

ח"כ דב חנין (חד"ש, מופיע בדיוני צבע"ח במקום ח"כ ברכה) [email protected]

ח"כ איתן כבל (עבודה, מופיע בדיוני צבע"ח במקום ח"כ הרצוג) [email protected]

ח"כ מסעוד גנאים (רע"ם-תע"ל-מד"ע) [email protected]

ח"כ תמר זנדברג (מרצ, מופיעה בדיוני צבע"ח במקום ח"כ פרייג') [email protected]

ח"כ משולם נהרי (ש"ס) [email protected]

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) [email protected]