24/11/2013

תגיות:
,,,,,,,,

 

כמדי שבת, פוסט השבת שלנו מוקדש למישהו שעושה משהו למען בעלי החיים. השבת, באהבה ענקית, אנחנו מקדישים את הפוסט למספר אנשים יקרים מ מרכז יום לקשיש חולון: שמואל, זלמן, מזל, גבאי, שושנה, אמה, צבי, יונה וברכה, המטפלות מהמרכז שליוו אותן – מזל ואודליה ולירון קורונה, מטפלת רגשית בחיק החיות – טיפול רגשי בעזרת בעלי חיים שמנחה את הקבוצה כבר שלוש שנים.
קבוצת האנשים המדהימים האלה, הגיעו אלינו השבוע לכלבייה והשאירו את כולנו, ההולכים על שתיים וההולכים על ארבע מ א ו ה בי ם!! הם הגיעו לפנק את הכלבים והחתולים שלנו, אבל האהבה, השלווה וההנאה הגדולה שלהם בנתינה סחפה את כולנו. 
לירון המקסימה, שעובדת עם האנשים הנפלאים האלה, נפגשת עימם במרכז אחת לשבוע בליווי הכלבה הקשישה שלה. הם משוחחים על נושאים שונים שקשורים לבעלי חיים (בין אם מהחדשות ובין אם נושאים שקשורים להתנהגות בעלי חיים בטבע) ולאחר מכן מקשרים בין הנושאים הללו אלינו, בני האדם, והקשישים מעלים זכרונות ומעבדים את העבר שלהם דרך עולם החי.
כדי לסייע להם להרגיש גם מסוגלות והעצמה, לירון עורכת איתם פרוייקטים שונים. בשנה שעברה, הם שוחחו על הקשיים שיש לבעלי חיים נטושים ברחוב בחורף (מחלות, קור וכ'ו), ולאחר מכן הם הכינו בעצמם בתי מחסה לחתולים ומשחקים לחתולים והכלבים של עמותת חבר (שסמוכה למרכז היום לקשיש) ואת הכל תרמו לעמותה כמובן. לאחר הפעילות הנ"ל הם ביקשו ממנה ביוזמתם להגיע ו"לשמח כלבים וחתולים נטושים" באחת העמותות. ארך זמן רב עד שלירון מצאה מקום שיהיה נגיש עבורם, והם דאגו בכל פעם לתזכר אותה בנושא ולשאול מתי הולכים. לקראת הביקור לירון ערכה הכנה מקיפה, וההתרגשות הייתה גדולה מאוד. הם תיכננו במהלך המפגשים מה יביאו לכלבתולים – חלקם רצו להביא אוכל, וחלקם רצו להביא משחקים.
הם הגיעו עם קופסאות מלאות בפינוקים לכלבים, האכילו אותם וישבו מוקסמים ומקסימים זה את זה.
כשנכנסו לחתולייה, נראה היה שחל שם סוג של חיבור שריגש והצחיק את כולנו עד דמעות. לא כל יום נכנסים ל"ג'ונגל" של חתולים מדהימים וחברותיים, כפי שהגדירה זאת יפה לירון. שמואל שמאוד התעניין בפעילות העמותה והחתולים מאוד התעניינו בו, מיהר לתרום להמשך פעילות העמותה. אמה הקשישה שרה לאחת הגורות שהתיישבה עליה, שירים שתיארו כמה היא יפה ומקסימה (וגם סיפרה לכולם תוך כדי הביקור ולאחריו שהתאהבה בחתולה המקסימה). הם הרגישו אהובים ורצויים בזכות האהבה הגדולה שהחיות נתנו להם, והחזירו לחיות הרבה אהבה בתמורה.
אנחנו שולחים מכאן תודה ענקית לכל האנשים היקרים שזכינו להכיר. ריגשתם אותנו, שימחתם אותנו, והענקתם לכל הזנבות המון! אנחנו מאחלים לכם שתהיו תמיד מוקפים במלא אהבה, שתזכו לבריאות, נחת ושלווה. 
בימים אלה, בעקבות יוזמה של אירגון ג׳וינט אש״ל, השר להגנת הסביבה והשר לאזרחים ותיקים, הסכימו לחתום על תעודה ״יש כניסה לחיות מחמד-לחיות ביחד״ שתוענק לכל בית אבות או דיור מוגן המקבל דיירים יחד עם חיות המחמד שלהם. אנחנו מברכים על יוזמה חשובה זו ומקווים שעוד מקומות יאפשרו ויעודדו זאת!
אנחנו מזכירים לכם שהכלבים המבוגרים שלנו מחכים לכם, גם מחר, שלא יעברו עוד חורף קשה בכלבייה. 
שתהיה לכולכם שבת שלום!