31/10/2013

תגיות:
,,,,,,

 אתי אלטמן, דוברת 'תנו לחיות לחיות': "מן התחקיר עולה כי לא מדובר בהתעללות סדיסטית ואקראית אלא במבנה הציוד והכלובים, שעות העבודה ושיטות העבודה. ההתעללות התרחשה במשחטה ששוחטת עשרות אלפי בעלי-חיים ביום, ושאמורה להיות בפיקוח מתמיד של משרד החקלאות. משרד החקלאות לא יכול לטעון שלא ראה ולא ידע. הוא חייב היה לראות וחייב היה לדעת, שהחוק מופר ממש מתחת לאפו ובאופן שיטתי ומתמיד.
מספיקות כמה דקות במשחטה כדי לראות שהכלובים לא תקינים וששעות העבודה מנוגדות לתקנות. בעקבות מחדל זה ומחדלים אחרים של משרד החקלאות, אנו קוראים להפקיע את חוק צער בעלי חיים ממשרד החקלאות, שנושא באחריות להתעללות בזוגלובק"
בעמותת 'תנו לחיות לחיות' מזכירים עוד, כי גם בפרשת "אדום-אדום" משרד החקלאות נכשל, ואף נתפס בשקרים בבית-המשפט העליון, והודה כי הוא אינו מפקח על המשחטות כפי שהצהיר. 
ד"ר משה רפלוביץ יו"ר איגוד הרופאים הווטרינרים ברשויות אמר בתגובה: "הבעיה העיקרית היא איננה במפעל זוגלובק, אלא בפיקוח הלקוי על המפעל ועל המשחטה. אנו מצפים משר החקלאות שיכניס משמעות לאחריות על פיקוח מניעת צער בעלי חיים. פעם נוספת הוכח כי השירותים הווטרינרים של מדינת ישראל נכשלים בהגנה על בעלי החיים. על כן אנו מקווים שהשר יוצא את הפיקוח על מניעת צער בעלי חיים ויעביר אותו לגורם אחר במשרדו שיראה בעניין כשליחות". 
במקביל פנו עמותות תנו לחיות לחיות ואנונימוס למנהל על השירותים הוטרינרים במשרד החקלאות, נדב גלאון, בדרישה להשעות את פעילות משחטת זוגלובק בשלומי. בעמותות תולים תקווה מעוטה בכך שהשירותים הווטרינרים, שכשלו בפיקוח עד היום, ינקטו היום בצעדים הנמרצים הדרושים, והן נערכות למאבק משפטי בבג"ץ.