17/07/2013

תגיות:
,,,,,

 

 ואולם השרים יאיר שמיר ויצחק אהרונוביץ' הגישו ערר על ההחלטה. התנגדותם עוררה מחאה ציבורית נרחבת, שכללה הפגנות מול ביתו של שמיר בסביון. בעקבות המחאה הודיעה "ישראל ביתנו" בהודעה לתקשורת ובאתר המפלגה שבכוונתה לתמוך בחוק, והשרים שמיר ואהרונוביץ' התחייבו להסיר את הערר. זאת לאחר הידברות בין השרים לבין ח"כ ליפמן, בה סוכם כי נוסח החוק ישונה מאיסור על יבוא כבד מפוטם לאיסור על הסחר בו. "המתווה החדש של החוק מאפשר לקדם את תכליתו ההומאנית והראויה במניעת צער בעלי החיים, אך בלי לפגוע ביצוא ובהסכמי הסחר הבינלאומיים" כתבו שמיר ואהרונוביץ' בהודעה לתקשורת. 

בהצבעה הטרומית שנערכה בכנסת בשבוע שעבר אושר החוק ברוב של 59 תומכים מול 10 מתנגדים מהמפלגות החרדיות, שהתנגדו לחוק בשל "חשש לפגיעה בשחיטה הכשרה באירופה". הארגון היהודי-אירופי "שחיטה" פרסם דווקא הודעת תמיכה בחוק, המטילה ספק בכשרות הכבד המפוטם. "אנו לא מאמינים שתהיה לחוק השפעה כלשהי על הקמפיין להגנת השחיטה" אמר דובר הארגון ל-Jewish Chronicle.

אנו כמובן נמשיך לעמוד יחד אתכם לצד בעלי החיים נגד התעללות חסרת רחמים שנועדה להביאם למצב של גסיסה, ולא נירתע גם מול לחצים ואיומים של בעלי אינטרסים. רוב הציבור בישראל מתנגד להתעללות, וכך גם רוב חברי הכנסת, כפי שראינו רק בשבוע שעבר: http://anonymous.org.il/pitum-tromit-vote . לא ניתן להמשיך את ההתעללות רק למען רווחי קומץ יבואנים ומתעללים הונגרים. בינתיים, מוזמנים לשאול את "ישראל ביתנו" ואת שריה מי מרוויח מהעברת ההתעללות להונגריה – ומה הערך של הצהרותיהם הפומביות אם כעבור שבוע הם כבר מתעלמים מהן ופועלים בניגוד גמור להן. תודה!