11/12/2012

תגיות:
,,,,

צילומים קשים ועדויות נוקבות שהגיעו אל עמותת תנו לחיות לחיות מצביעים על התעללות והזנחה לכאורה בכלבים שמוחזקים בהסגר קיבוץ יסעור שבצפון: צפיפות וזוהמה, התפרצויות של מחלות, כלבים בריאים שמורדמים וגורים שנזרקים לפח. דוברת העמותה אתי אלטמן: "אני דורשת לחקור בדחיפות את הנעשה בהסגר ולהעמיד לדין את האחראים לכך

 

לפני כעשרה ימים שלחה דוברת עמותת תנו לחיות לחיות אתי אלטמן תלונה חמורה לד"ר נדב גלאון, מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ולד"ר דגנית בן דב, הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד, בדרישה לפתוח בחקירה דחופה בנוגע למתרחש בהסגר הרשותי שבקיבוץ יסעור בצפון. אל העמותה הגיעו דיווחים, תמונות וסרטוניםשחושפים, על פי החשד, מצב קשה ומזעזע בהסגר. תנו לחיות לחיות אף הגישה תלונה במשטרת עכו בחשד להתעללות והזנחה של כלבים.

 

מאז שליחת המכתב עברו כעשרה ימים ואולם דבר לא נעשה, וממידע שהגיע לעמותה היום עולה, כי כלבים רבים נעלמו מן הכלבייה, והחשש הוא כי הם הורדמו לכאורה.

http://www.youtube.com/watch?v=SN9lYANmuSc&feature=youtu.be

http://www.youtube.com/watch?v=sl-kC460I0o

http://www.youtube.com/watch?v=0u09aUa5oow&feature=youtu.be

 

בין הממצאים שנחשפו בעדויות:

1.     לכלוך וזוהמה – על פי החשד, ההסגר מוכה מחלות קשות, בהן פרוו וכלבלבת, כלבים רבים נדבקיםבמחלות זיהומיות, אלרגיות ועוד. הדבר נובע, כפי הנראה, מהגיינה לקויה, כלובים מלוכלכים וחוסר אבחון של המחלות. הדיווח שהתקבל הוא על לכלוך והזנחה, פגרים של כלבים שנותרים כמה ימים בתוך הכלובים עם כלבים אחרים.

2.     טיפול רפואי לקוי – כלבים רבים אינם מקבלים טיפול ומורדמים גם אם יש סיכוי להצילם, כך על פי החשד,אפילו במקרה של נשיכה, גיל מבוגר ועוד. עוד מסתמן כי כלבים רבים מתים עוד לפני שמספיקים להרדים אותם. מדובר על כמות של 8-12 כלבים  שכלואים בתוך כל כלוב, חלקם פצועים וחולים, שוכבים בזוהמה ובצרכים ולא זוכים לכאורה לקבל יחס או טיפול רפואי.

3.     התנהלות לקויה – מדווח כי אין תיעוד של מועד הגעת הכלבים, של מועד קבלת החיסונים. למשל, אם מגיע כלב שיש לו שבב, נעשים ניסיונות לאתר את הבעלים על פי השבב, אולם אם המקרה הוא מעט יותר מסובך – איש אינו טורח לערוך בירור רציני והכלב, כך על פי העדויות, נשאר בהסגר חודשים רבים.

4.     חוסר מקצועיות של הצוות – על פי הדיווחים, הכלבן האחראי על תחנת  ההסגר אינו מנקה את הכלובים, מתעלם מצרחות של כלבים, משקר לאנשים שמבקשים לקבל פרטים על כלב מסוים. נראה כי אין לו כל הכשרה מקצועית כדי לאייש תפקיד זה.

 

מתוך הדיווח שהתקבל בעמותה:

"כל הכלבים רזים בצורה קיצונית, חולים בכמה סוגי טפילים או מחלות, לפעמים כלבלבת. 
הם קוברים אותם בהמוניהם. הטיפול לא עוזר ,בכלל ברוב המקרים ואפילו כלבים מחוסנים נדבקים ומתים.
לא מבצעים נתיחת גופה לבדוק, להתחיל לבודד, לחטא ולטפל.
היו שם לא פעם מקרים שאמא שהמליטה הייתה עם עוד כלבים , גם זכרים, גם גדולים, גם תוקפניים והאמא פשוט הרגה את הגורים שלה!
היה גם מקרה שאמא אכלה את הגורה המתה שלה – כי היא כנראה הייתה רעבה או בסטרס או פשוט בדיכאון שהיא חיה עם פגר כמה ימים.
יש גם כלובים שלא זוכים לאכול על בסיס יומיומי בטענה שרועי לא מספיק הכל, וכמובן שהניקיון שם לא כולל שום שימוש באקונומיקה".