10/09/2012

תגיות:
,,

קיבלתי דיווח של עדת ראייה שנקלעה לזירה של התעללות של חזירי בר בצורה אכזרית ומטורפת. במילותיה: "המחזה הקשה ביותר היה שאימא חזירה מסתכלת איך הציידים יורים בשני גורים שלה והכלבים נוגסים להם בבטן בעודם בחיים,הפחד והכאב של אימא חזירה היו בולטים,ניסיתי לזר

וק לעברה אבנים במטרה שתברח אבל זה לא הועיל הם ירו גם בה ושאחד הציידים שאל את הצייד שירה האם היא מתה הוא ענה שהיא פצועה קשה והתחיל להכות את הכלבים ברובה ולצעוק עליהם שיתקפו את החזירה והחזירה גוססת מול עיני והכלבים נוגסים בבטנה והיא צורחת מכאב ואז הצייד ירה בראשה".

חבורה של ציידים עם כלבים שכנראה הורעבו פשטו על אזור שבו חיים חזירי בר שאינם מזיקים לאיש ורצחו חזירה עם גורים קטנים. הציידים, שנראו שיכורים, קיללו והתבטאו באלימות, ירו בגורי חזירים קטנים לנגד עיני אמם, אחר כך שיסו בהם ובה את הכלבים, בעודה בחיים, גוססת – שיסו בה כלבים, חתכו את בטנה והוציאו את איבריה הפנימיים. גם על הכלבים הם לא ריחמו, הובילו אותם בכלובים בשמש, הרעיבו אותם ואפילו ירו באחד מהם.

הציידים טענו כי קיבלו אישור לביצוע המעשים מפקח של רשות הטבע והגנים בשם גיא כהן. יש לציין כי בקשר לשיסוי הכלבים בחזירים, סעיף 2(א) לחוק צער בעלי-חיים קובע באופן הכי ברור: "לא ישסה אדם בעל חיים אחד בבעל חיים אחר."

התקנות לפי חוק הגנת חיית הבר קובעות אמנם משהו קצת שונה –
"לא ישסה אדם כלב בחיית בר כדי לצידה זולת אם הוא בעל רישיון צייד או היתר צידה, המסתייע בכלב לאיתור חיית בר מהמינים: חוגלה, חזיר בר, דרבן, או לאיסוף שלל הצייד לאחר שנצוד כדין"
אבל נדמה לי שגם כאן, השימוש בכלבים מותר רק לאיתור החזיר ולא לתקיפתו, ובכל מקרה, התקנות האלו לא גוברות על האיסור לפי חוק צער בעלי-חיים.

בכל מקרה, די ברור שאסור היה לאשר את הציד במקרה הזה, ושאת רישיונות הציד של מי שפעלו בצורה כ"כ אכזרית יש לשלול.

אתי אלטמן

להלן פרטי המקרה כפי שהגיע אלינו- מכיל תאורים קשים!!!

"שלום אתי.

בתאריך ה1.9.12 בשעה 7 בבוקר התעוררתי משנתי בגלל יריות ציידים,ובגלל שהכלבים שלי השתוללו מפחד בגלל היריות,כשניגשתי לחלון ראיתי אותם ממש סמוך לביתי ,בשמורת טבע שמיועדת למטיילים ורוכבי אופניים,שמטיילים בעיקר בשעות הבוקר בגלל מזג האוויר החם בצהריים.

יצאתי מביתי וראיתי 10 ציידים עם כ20 כלבים ,מגזעים ,פיטבול,בעיקר כלבי בייגל ושרפיי מעורב ,אף אחד מהכלבים לא היה מסורס ,גם כלבים שלפי החוק חייבים להיות מסורסים ומעוקרים.בנוסף הם היו עם רכבים פתוחים והכלבים דחוסים בתוך כלבים(חלק מהכלבים שעדיין לא שוחררו לצייד)פניתי אליהם ושאלתי מי הם ומי שלח אותם ולטענתם הם כאן כי פקח משמורת הטבע והגנים שלח אותם לדילול חזירים "שמפריעים "לתושבים מסביב.

ביקשתי מהם להראות לי היתר צייד ולפתע אחד הציידים דחף אותי ,ירק עליי וקילל בבוטות ,מילים שלא נאה אפילו לכתוב אותן.ואחד הציידים הראשי בשם… צרח שלא אתעסק איתו כי הוא חותך לאנשים את הראש עם סכינים,היה קל לזהות שחלק מהציידים היו מסוממים ושיכורים ,מפיהם נדף ריח חזק.

ביקשתי מהם שיניחו לחזירים והם אמרו שזה האוכל שלהם וברצונם לאכול את בשרם.

צעקתי ,התחננתי אבל שום דבר לא הועיל .

והתמונות שראיתי היו מזעזעות,הם חסמו את החזירים והגורים בתוך שדה שיש להם מחילות והחלו לירות בגורים ובחזירים ,המחזה הקשה ביותר היה שאימא חזירה מסתכלת איך הציידים יורים בשני גורים שלה והכלבים נוגסים להם בבטן בעודם בחיים,הפחד והכאב של אימא חזירה היו בולטים,ניסיתי לזרוק לעברה אבנים במטרה שתברח אבל זה לא הועיל הם ירו גם בה ושאחד הציידים שאל את הצייד שירה האם היא מתה הוא ענה שהיא פצועה קשה והתחיל להכות את הכלבים ברובה לצעוק עליהם שיתקפו את החזירה והחזירה גוססת מול עיני והכלבים נוגסים בבטנה והיא צורחת מכאב ואז הצייד ירה בראשה ,אתי אני פשוט לא יודעת איך לתאר לך את המחזה המחריד ,החזירים הבוגרים מנסים להימלט ונחסמים בידי הכלבים והם יורים בהם,צעקות של אימא חזירה והגורים בפיהם של הכלבים.לצערי אתי הם פספסו באחד המקרים וירו בכלב שלהם.

עברו ילדים ורוכבי אופניים שביקשו מהם להפסיק כי השעה הייתה כבר 11 בבוקר והם עדיין ממשיכים להרוג חזירים,הכלבים שלהם רדפו אחרי 3 גורים קטנטינים שהצליחו להימלט ,הכלבים נכנסו לגמו שיגעון,הפה שלהם מלא בדם נוטף מהלשון והציידים צוחקים שהכלבים מתים על הדם של החזירים ,הם לא הקשיבו לאף אחד ורצו רק להרוג את המסכנים.והמחזה הסופי הוא שקשרו את אימא חזירה המתה והפצועה מהנשיכות של החזירים וגררו אותה בצד שביל האופניים ,אחד הציידים לקח סכין פתח את בטנה ,הוציא את איבריה וזרק אותם הצידה ,מטיילים ראו את המחזה ושאלו מה הוא עושה והוא ענה "מה אתם חושבים שאני עושה?"אני מוציא את איבריה כדי שהבשר לא יתייבש עד הבית.

התמונות עדיין עוברות בראשי והלב שלי נקרע ,לא יכולתי לעשות כלום,הם הרגו בסביבות 5 חזירים אבל נשארו לאחר שעזבתי אז יכול להיות שהרגו עוד.

את החזירים בשדה סמוך לביתי אני מכירה ,הם חזירים חביבים שלא פוגעים באנשים ואפילו מאוד מפחדים מהם ובורחים כשמקרבים ולכן התירוץ של שמורת הטבע והגנים שהחזירים מטרידים זה לא נכון.הם נותנים לציידים היתר צייד בשביל בשר בלבד!!!

כעת נשארו בשדה הסמוך לביתי ממש מעט חזירים שלא יוצאים כי הם בטראומה קשה!גם הכלבים של הציידים עוברים התעללות קשה ,בשביל להכניס לכלובים שחשופים בנסיעה לשמש כי אלו מכוניות "טנדר" הם מרימים את הכלבים מהעור שבגב וזורקים אותם פנימה ,הכלבים לא נראים במצב גופני מרשים והכי גרוע הם גרמו לכלבים להיות מסוכנים ואוהבי דם.

גם עכשיו כשאני כותבת לך בדיוק לפני שעה שמעתי שוב יריות אבל הפעם כנראה התרחקו.

שוחחתי עם רשות הטבע והגנים ומס' פעמים עם הפקח של אזור הצפון והוא אומר שזכותם לצוד,ואין עבירה על החוק וכשסיפרתי לו כיצד התנהגו הוא אמר שיברר זאת ויחזור אליי ,הוא לא חזר ,אני חזרתי אליו לאחר יומיים והוא אמר שבירר את זה והציידים טוענים שלא היה מצב כזה .מאז אני מנסה להתקשר אל הפקח ולנסות לברר ולבקש שיניחו לחזירים המעטים שנשארו והוא לא עונה לטלפון.

אתי בבקשה ,אנא תנסי לעצור את טבח החזירים ,אני ראיתי את הפחד שלהם ואת המוות האכזרי וזה הדבר הכי גרוע שראיתי בחיי".