17/06/2012

תגיות:
,,,,,,

בעקבות הדיון שנערך בבג"צ לפני כשבועיים (5.6.2012), במסגרתו הבהיר בית המשפט כי לא יתיר לחוות מזור לייצא לניסויים קופים שניצודו בטבע, הודיעה חוות מזור לפני כשבוע (10.6.2012) שהיא מוותרת על כוונתה לייצא קופים שניצודו בטבע, ומבקשת כי בג"צ יורה לאפשר לה לייצא כ-40 קופים שנולדו בחווה. בתגובה להודעה זו, טענה תנו לחיות לחיות כי על חוות מזור לפעול בדרכים המקובלות והחוקיות מול הרשויות ולהגיש בקשה רגילה להיתר חדש, והיא איננה יכולה לבקש מבית המשפט צווים כאלו. היום (17.6.2012) החליט בג"צ לקבוע את העתירה להמשך דיון בשבועות הקרובים.

מתנו לחיות לחיות ועמותת מאחורי דלתות המעבדה נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שבית המשפט לא נעתר לבקשת חוות מזור לייצא את הקופים שנולדו בחווה, ותחת זאת קבע את העתירה להמשך דיון. נמשיך להיאבק כנגד המשלוח הזה, אשר עומד בניגוד לדין, למדיניות הישראלית ולנהלים שנקבעו על ידי השר להגנת הסביבה. SNBL היא מעבדת רעילות, ואי אפשר לייצא אליה קופים מישראל, בין אם הם ניצודו בטבע, ובין אם נולדו בחווה".
 

מייד לאחר הודעתה של חוות מזור בשבוע שעבר, על פיה היא מבקשת לייצא את הקופים שנולדו בחווה, הבהירו הארגונים למען בעלי חיים כי הודעת חוות מזור עומדת בניגוד בולט להצהרותיה במסגרת ההליך המשפטי. כך נכתב בסעיף 21 לתגובת חוות מזור לעמדת היועץ המשפטי לממשלה רק לפני חודש אחד: "להסיר כל ספק, מבחינת המחקר הספציפי, אין כל אפשרות לקבל מהחווה משלוח חלקי בלבד, שכן על כל הקופים המיועדים למחקר להגיע מאותו מקור".

הארגונים טוענים, כי הפליק-פלאק שעשתה חוות מזור בהודעתה לבג"צ מטיל צל כבד נוסף על התנהלות החווה והמעבדה אליה מיועדים הקופים.
כאמור, חרף הודעתה של חוות מזור, בג"צ החליט היום לקבוע דיון נוסף בעתירה, שייערך בשבועות הקרובים.