31/10/2019

תגיות:
,,

ההתעללות בחזירים נמשכת – ומשרד החקלאות לא רוצה לאכוף את החוק!

תקציר הפרקים הקודמים: משרד החקלאות הודה, במסגרת עתירה שהגשנו לבג"ץ לפני למעלה משנתיים, שהוא לא אוכף את החוקים והתקנות של צער בעלי חיים במשקי החזירים. עכשיו משרד החקלאות מעדכן שהצליח לבצע כמה ביקורות – ארבע ביקורות בסך הכל בלמעלה משנתיים. וגם הן לא מראות על שינוי כיוון.

ביקשנו וקיבלנו את דוחות הביקורת של משרד החקלאות. ולא היינו צריכים להסתכל יותר מדי כדי להבין ששום דבר לא השתנה. זה לא רק שהמפקחים לא רוצים לאכוף את התקנות – הם גם לא יודעים איך.

חזירים הם בעלי חיים סקרנים ושובבים במיוחד. בטבע, הם מעבירים חלק גדול מזמנם בנבירה בקרקע ובלעיסת שורשים. במשקים, החזירים משתעממים כל כך עד שהם לועסים את הזנבות של חבריהם, עד זוב דם. זאת הסיבה שמגדלים רבים מקצצים באכזריות את הזנבות של החזרזירים עוד שהם קטנים. כדי להקל מעט על השעמום במשק, התקנות קובעות שחזירים חייבים לקבל "העשרה סביבתית" – חפצים וחומרים שיעסיקו אותם בלעיסה ובנבירה.

אבל בכלל לא בטוח שהמפקחים מבינים את כל זה. ברוב הביקורות, בבדיקה של העשרה סביבתית סימן המפקח שניתנים ויטמינים באוכל! אם זה לא היה קורע לב, זה היה יכול להיות מצחיק. בביקורים שעשינו בחזיריות ראינו חזירים נושכים את דפנות הכלוב מרוב שעמום.

זאת לא הפעם הראשונה שבה אנחנו נתקלים בביקורות לא מקצועיות על צער בעלי חיים במשקים. גם בביקורות אחרות שקיבלנו מוקדם יותר השנה במשקי תרנגולות מטילות, ראינו שנתונים הנוגעים לצער בעלי חיים ממולאים כלאחר יד, וכמעט תמיד עם טעויות בנוגע למינוחים המקצועיים.

הבהרנו היום לבית המשפט שאין לנו כוונה לוותר למשרד החקלאות, וביקשנו שיורה לו לאכוף את התקנות בצורה רצינית ומקצועית. במקביל, פנינו גם לממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות, בדרישה שתפעל להבטיח שהאנשים שאמורים לשמור על החזירים יידעו איך לעשות את זה.