05/06/2019

תגיות:
,,


לפיזור הכנסת והבחירות החוזרות שנקבעו לספטמבר יש תפקיד משמעותי בהסדרה ובטיפול בבעיית הכלבים והחתולים המשוטטים. מה זה אומר בדיוק? אנחנו כאן להסביר:

כיום, כלבים וחתולים רבים חיים ללא בית ברחובות ובטבע, וסובלים מרעב ומפגעי מזג האוויר. אנשי המקצוע מסכימים שהדרך הטובה ביותר לצמצם את התופעה הזאת היא באמצעות עיקור וסירוס של בעלי חיים.

החוק הישראלי מקצה תשעה מיליון שקלים בשנה לצמצום ההתרבות של בעלי חיים משוטטים: חוק הסדרת הפיקוח על כלבים מקצה 4.5 מיליון ₪ לצמצום התרבות של כלבים משוטטים, וחוק צער בעלי חיים מקצה 4.5 מיליון ₪ לצמצום התרבות של בעלי חיים משוטטים אחרים, כשבפועל הכוונה היא לחתולי קהילה.

לפי סעיפי החוק האלה, שר החקלאות אורי אריאל הוא זה שאחראי להקצות את התקציבים האלו, אלא ששנה אחר שנה הוא נמנע מלהקצות אותם, ושנה אחר שנה נאלצנו לפנות לבג"ץ על מנת שיורה לשר לעשות את המוטל עליו בחוק.

ביחס לתקציב לשנת 2019 הודיע שר החקלאות שבכוונתו להשאיר את משימת חלוקת תקציבי מניעת ההתרבות לשר שימונה אחריו. מכיוון שהציפייה הייתה ששר ימונה ממש בימים אלה, המתנו יחד עם בית המשפט למינוי.

אלא שממשלה חדשה לא הורכבה, ונכון להיום אורי אריאל הוא עדיין שר החקלאות, ושר חדש ימונה לכל המוקדם בסוף השנה. בינתיים, כל יום שבו לא מוקצים תקציבים לעיקור וסירוס של כלבים וחתולים הוא עוד יום שגוזר את גורלם של מאות כלבים וחתולים לחיים של רעב וסבל.

צריך לומר בבירור: עיקור וסירוס של חתולים וכלבים הוא אינטרס של כולנו, והחוק מחייב את שר החקלאות לדאוג לאינטרס הזה. פנינו היום לשר החקלאות אורי אריאל וביקשנו ממנו לפעול בהתאם לחובותיו החוקיות להקצאת התקציבים בהקדם. כל עיקור וסירוס שלא יתבצע השנה יהפוך לעשרות ומאות עיקורים וסירוסים שיצטרכו להתבצע בשנים הבאות.