27/06/2018

תגיות:
,,

תנו לחיות לחיות בשיתוף עם הצלמת סבטה בוטקו יצאו השנה למסע מיוחד בעקבות האנשים שבעלי חיים ממלאים את חייהם. פרוייקט הצילומים מתמקד בשונה ובמיוחד, ומוקדש לאנשים ולבעלי החיים שראויים להכלה ולאהבה ללא תנאי ולחיבור המיוחד ביניהם.
במסגרת הפרוייקט, חיברה הצלמת בין אנשים, חלקם עם מוגבלויות, לכלבים וחתולים של עמותת תנו לחיות לחיות שעברו ברובם התעללות או הזנחה, ומחכים בכלביית תנו לחיות לחיות לבית חם ולמשפחה אוהבת.

 

האמנית סבטה בוטקו: "לפני שנתיים החיים שלי התהפכו, כשהתברר שלבן שלי יש קושי. ניסינו הכול, ופתאום חשבתי על טיפול בעזרת חיות. התחלתי לצלם את הבן שלי עם בעלי חיים ודרך עינית המצלמה ראיתי שנולד קשר מדהים בינו לבינם. בעזרת התקשורת עם בעלי החיים, הוא התחיל לתקשר עם בני אדם ואני הרגשתי שאני חייבת לשמור את הרגעים האלה לתמיד, ולשתף את הפלא הזה עם אנשים אחרים. כך החלה דרכי כצלמת. חשוב לי שהצילומים ישקפו את היכולת המדהימה של בעלי החיים להכיל אותנו, בני האדם, על המורכבות והפשטות שבנו".

 

התמונות השונות נבחרו והופקו לכדי לוח השנה החדש של עמותת תנו לחיות לחיות, וכל ההכנסות ממכירתו הינן תרומות להמשך פעילות העמותה. את לוח השנה ניתן לרכוש באתר העמותה, או במשרדי העמותה ברמת גן (דב פרידמן 8) או טלפונית (3703* שלוחה 2 ).
לוח שנה קטן ימכר בעלות 45 שקלים, לוח שנה גדול 65 שקלים.

 

לכתבה שהתפרסמה בידיעות אחרונות לחצו כאו

 

להלן כמה מהסיפורים הבולטים:

 

דן וקייסי

דן בוטקו (בן 6) – האהבה הגדולה של דן לחיות התפתחה בגיל 3 כאשר התחיל תהליך של טיפול באספרגר בעזרת בעלי חיים. דן מצא בחיות את מה שלא מצא בשום מקום אחר, הן נתנו לו כוח ובטחון עצמי ולימדו אותו להיות רחמן, עדין, פתוח ומקבל. הוא מאוד התפתח רגשית וזה עוזר לו עם הקשיים האחרים שלו.

קייסי (בן 6)  רועה מעורב נמצא בכפר קאסם, רזה, פצוע, תשוש ועצוב לאחר שעבר התעללות קשה. הוא מחכה לאימוץ כבר יותר מארבע שנים בכלבייה בכפר רות

נועם ובן בן

 

נועם אשר (5) הוא ילד עם תסמונת דאון שמאוד אוהב בעלי חיים. כשהגיע ליום הצילומים בכלבייה פגש את ״בן-בן״, כלב נכה, שאיבד את שתי רגליו האחוריות לאחר שנזרק מרכב נוסע ונדרס מספר פעמים. כיום הוא נעזר בהתקן מיוחד על גלגלים. החיבור ביניהם היה מידי

 

דינה וצ'ארלי

דינה אלייב  (26), נכה בפלג גופה התחתון, תמיד גידלה בעלי חיים. לדבריה "אין אהבה כנה יותר מאהבה של בעלי חיים ואין דבר נעים יותר מלהתכרבל בחורף עם כלב, וגם בקיץ בעצם, עם מזגן". לאחרונה נישאה ובקרוב תעבור לדירה חדשה עם בעלה וכמובן עם הכלב במשפחתי.

צ'ארלי, כלב גדול בן 6 אומץ בתור גור וחזר לכלבייה כשבבית שאליו הגיע נולד תינוק. מאז הוא מחכה כבר 4 שנים בכלבייה.