27/02/2018

תגיות:
,,

תנו לחיות לחיות יוצאת בדרישה מפייסבוק להסיר את מכירת הכלבים "המסוכנים" מפייסבוק!
תנו לחיות לחיות פנתה היום להנהלת פייסבוק ישראל בדרישה להפסיק את הסחר מעל דפי הפייסבוק בכלבים הנחשבים על פי חוק מסוכנים.

מתוך המכתב שנשלח:
"בשנת 2002 נחקק בישראל החוק להסדרת הפיקוח על כלבים. בחוק נקבעו הוראות, מגבלות וסייגים באשר לאופן מסירת ו/או מכירת כלב המוגדר באותו החוק כ"מסוכן".
חשוב לציין, שהחזקת הכלבים האמורים בידי אדם בגיר, נורמטיבי ושומר חוק תהא אידיאלית עבורם והם ישמשו כלב משפחה נאמן ומסור. לעומת זאת, ישנם רבים המבכרים לנצל את כוחו הפיזי של הכלב לצורך שימוש אלים ופסול ביכולותיו; תכופות, כלבים "מסוכנים" מוחזקים במצב של הרעבה וכליאה מתמדת, במטרה להכשירם להלחם ב"קרבות כלבים" אסורים על פי חוק; רבים מבעלי כלבים מעודדים ומטפחים את תוקפנותם של אותם הכלבים ולבסוף משמשים הם ככלי אבטחה, תקיפה והרתעה, שלא לטובתם הם ואף למעלה מכך, שלא לטובתה של החברה כולה ובניגוד לדין.

לנוכח החובות הקבועות בדין, הפלטפורמה הקיימת בקהילת הפייסבוק אינה הולמת לשם מכירה ו/או מסירה של כלבים מסוכנים, שכן היא אינה מאפשרת בדיקה של עמידה בהוראות התקנות, ולו באילו הבסיסיות כגון גילו של מאמץ הכלב והרשעותיו הפליליות. כיום, מאפשר הפייסבוק סחר חופשי ובלתי חוקי בכלבים מסוכנים, כזה שלא יתאפשר בכל פלטפורמה או מדיה אחרת.

בחודשים האחרונים פעלנו נמרצות לשליחת דיווח על פוסטים למכירת כלבים מסוכנים בניגוד לחוק, לצערינו, ללא הואיל. על אף ריבוי הדיווחים חדלתם מהסרת הפוסטים האמורים, והמסחר בכלבים המסוכנים נמשך באין מפריע.

אשר על כן, אנו פונים ומבקשים, כי פייסבוק תעדכן מדיניותה ותפעל להסרת פוסטים העוסקים במכירה ו/או במסירה של כלבים מסוכנים בכלל.
נשמח לעמוד לרשותכם להבהרות, לעזרה ולמידע נוסף"

בתמונה: מרסי, כלבת דוגו ארגנטינו ששימשה "כמכונה" להמלטת גורים, הגיעה אלינו מאוחר מדי ונפטרה.