08/02/2018

תגיות:
,,

היום התקיים יום בעלי חיים בכנסת שארגנו יו"ר המשותפים של השדולה חברי הכנסת איציק שמולי | Itzik Shmuli יעל כהן פארן Yael Cohen Paran יעל גרמן – Yael GermanSharren Haskel שרן השכל התקיימו דיונים בוועדות חינוך פנים וכלכלה.

בדיון בוועדת הפנים הדיון היה בנושא תקצוב כלביות ,לצערנו משרד הפנים שהוא גורם מאוד חשוב בנושא הזה לא הגיעו לדיון לספר מה קורה מבחינת תקצוב כלביות..התקצוב היחידי שיש היום לכלביות הוא שיפוץ דרך המשרד להגנת הסביבה. גם משרד החקלאות מתקצב כלביות ואף הוציא תקציב לבניית 3 כלביות אזוריות 2 בצפון ואחת בדרום.

ועדת הכלכלה דנה הצעה של ח"כ סמוטריץ. לפי נוסח ההצעה המקורי תהיה חובה לסמן כל גמל בשבב תת-עורי, תהיה חובה להחזיק גמלים 24/7 כשהם קשורים או כלואים, וגמל שייתפס משוטט או ללא שבב יילקח למכלאה רשותית (אתם כבר יודעים איך זה ייראה) או יומת!
התירוץ להצעה – מניעת תאונות דרכים. הגענו לוועדה כדי להגיד: תאונות דרכים, שנפגעים בהם בני אדם וגמלים, אפשר למנוע באמצעות גדרות ביטחון שמונעות ירידה לכביש ובאמצעות סימון זרחני שמאפשר לראות את הגמל מרחוק בלילה. אין צורך להפוך את הגמלים לגמלים-לעזאזל.
לשמחתנו ההצעה אושרה לקריאה ראשונה בנוסח רזה יותר, שלא כולל את חובת הכליאה, את התפיסה של גמלים ואת הריגתם, אלא רק חובת סימון.

בדיון בוועדת חינוך בראשות ח"כ מרגי דנו בנושא הרעלות שמבוצעות על ידי וטרינרים רשותיים.
סטריכנין הוא רעל אכזרי ביותר שגורם למוות בייסורים קשים. רעל זה נמצא בשימוש במדינות עולם שלישי בלבד.
על פי ה-OIE, הארגון הבינלאומי לבריאות בע"ח: "מתוך שיקולים מוסריים, אקולוגיים וכלכליים, לא מקובל יותר להשתמש בהרג המוני של בעלי חיים כשיטה העיקרית למניעת מחלות" (2005, OIE).

מבקשת חופש מידע שהוגשה על ידי עמותת תנו לחיות לחיות בנושא הרעלות בסטריכנין התקבלה תמונה עגומה:
1. כל הבקשות, ללא יוצאת מהכלל, נענות בחיוב על ידי מנהל השירותים הווטרינריים.
2. לא כל הפתיונות שפוזרו בשטח נאספים חזרה לאחר ההרעלה, וכך נשארים פתיונות בשטח שמהווים סכנה להרעלות של בעלי חיים נוספים ואף בני אדם.
3. פעילות ההרעלה נעשית באזורים שאינם נגועים כלל בכלבת, אבל הפעילות נקראת "פעילות למניעת כלבת".
4. חלק מהפעילויות נעשות בשיתוף עם רשות הטבע והגנים. הרשות המקומית מפזרת רעל ופקח של רשות הטבע והגנים יורה בכלבים.
את ההרג באמצעות הרעלה בסטריכנין יש להפסיק. זו לא דרך אפקטיבית ולא דרך הומאנית למניעת כלבת.

משרד החקלאות הודיע על הפסקת השימוש בסטרכנין.
אנחנו נלמד את ההחלטה ונבין מה היא אומרת היות וכבר בעבר הם הצהירו זאת ולאחר זמן קצר חזרו להשתמש ברעל .