10/12/2017

תגיות:
,,

משרד החקלאות לא רוצה להעמיד לדין מתעללים.
אחרת, איך תסבירו את סגירת התיק נגד הרפתן חיים רזי, שבמשק שלו תועדו שוב ושוב, במשך יותר משנתיים, עבירות חמורות של התעללות בבעלי-חיים (ראו כמה תמונות בתגובות הראשונות)?
העגלים ברפת של רזי מקורם ברפת החלב. כדי שגוף הפרה יפיק חלב היא צריכה ללדת, אולם מרבית העגלים שהיא יולדת נשלחים לתעשיית הבשר, למשל לרפת הזו. במשך כשנתיים תועדו עגלים ברפת שוב ושוב כשהם מוחזקים בתאים צרים וקטנים, גודלם כגודל העגל לערך. בתאים אלו לא יכלו העגלים לעשות ולו צעד קדימה או לאחור. הם לא יכלו אפילו לישון בתנוחה טבעית בשכיבה על צדם. הם היו מבודדים עד גיל חודשיים מכל מגע פיזי עם עגלים אחרים או עם כל יצור חי אחר. עגל בגיל זה מרבה לשחק, לבדו או עם חבריו. אבל על העגלים ברפת הזו נגזרו תנאים של חסך גמור – מבחינה פיזית, חברתית והתנהגותית.
ולא רק זה: הרצפה של תאים בהם כלואים עגלים, היתה עשויה לוחות-לוחות, כך שגם כשהעגלים רבצו (בתנוחה לא טבעית), הרצפה לא נתנה להם תמיכה הולמת, ולא היה עליה מצע שיספק מינימום של רוך ושל בידוד תרמי. הלוחות עצמם היו שחוקים, חלקם חסרים, באופן שהמרווחים ביניהם גדולים ולא סדירים, ואפילו בעמידה לא היה לרגלי העגלים בסיס יציב. סורגי הצד של התאים היו חלודים, וחלקם שבורים באופן שמסכן את העגלים.
אם לא די בכך, הרי שהמקום היה מזוהם ביותר בצואה, שלשול ושתן.
רמת התחלואה והתמותה במקום היתה גבוהה. תועדו נשימה לא תקינה, שיעולים, שלשולים חריפים ועוד. הבעלים הוקלט כשהוא אומר שיש אצלו "יותר מדי" תמותה, לאורך זמן ("בארבע חמש שנים האחרונות זה הרבה יותר גרוע").
גם אנשי משרד החקלאות שביקרו במקום סברו שמתרחשות בו עבירות. אבל ההחלטה הרשמית של המשרד היתה שאין תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה.
היום הגשנו 2017-12-10 ערר על ההחלטה השערורייתית.
תודה לקירות שקופים על התיעוד העקבי במקום!